Thursday, December 16, 2010

cahaya ke cahya?

dah petang pun kan. kejap aje masa sekarang. ^^

korang tengah buat apa? tengok si katak ye??

haa… tadi nazirahaqilah buat entri khas untuk abc sebab abc follower dia yang ke 300 ^^.

dalam entri dia, dia ada tanya kenapa cahya bukan cahaya. ingat salah taip. hui-hui-hui. abc tak boleh bagi jawapan. sebab dari awal entri buat blog itulah ejaannya.

bukan mereka-reka ye. ^^ abc ada jumpa ejaan cahya tu tau. so.. abc pun pegi jumpa Mr.Goo.. jumpa! *wink2*

cahya tu lebih kepada nama orang.. maksud yang sama, light or cahaya.. kebanyakan orang indonesia yang guna. bukti?

cahya http://www.babynames.com/name/CAHYA

abc pun dah dapat jawapan kepada persoalan nazirahaqilah. lega rasa, sebab abc pun dah terpikir-pikir…^^

4 comments:

Rozuan Ismail said...

kalau masa zaman P.Ramlee dulu,bukan cahaya, tapi chahaya

akubersamaCahya said...

^^ a'ah kan.. lagi klasik.. weee~~

nadzirah aqilah said...

hahaha.. peredaran zaman.. bukan teknologi je yg berubah, ejaan perkataan pun berubah.. thanks abc ntuk info yg diberikan.. (^___^)

akubersamaCahya said...

^^ yup.. oke,, no probs.. abc pun nak tau. hihihi