Wednesday, May 18, 2011

love is forever ~ 22i

Lewat malam, aku terjaga apabila terasa badanku tidak selesa, bagai ditimpa sesuatu yang agak berat. Bila aku cuba pusingkan badan, terasa tersekat. Ada rasa erat dipeluk oleh tangan seseorang, peluk? Aku cemas bangun sedayanya dan menolak tangan yang erat memeluk pinggangku. Kejadian basah menerjah ke laman minda, Allah selamatkan aku! Sekujur tubuh lelaki yang hanya tidak berpakaian disebelah, membuatkan aku sedaya upayanya menepis tangannya yang memeluk erat tubuhku. Aku mula teresak bila si lelaki tersebut makin mengeratkan pelukannya.

“ lepaskan saya.. lepaskan!” aku menjerit apabila lelaki itu masih tidak melepaskan pelukannya. Haikal yang sedang tidur terkejut jaga dengan jeritan Zulaikha yang tidak semena-mena.

“ Sayang, kenapa ni sayang, mengucap sayang..” Ucap Haikal setelah membuka lampu tidur di sisi. Aku terpana memandang wajah Haikal. Haikal? Kenapa dia ada di sini? Soal hatiku sendiri.

“ Why are you here? In my room, hugging me?” Soal Zulaikha dengan marah dan penuh kehairanan.

“ Sayang? Mestilah b tidur sini... are you forgot something?” Soal Haikal kembali sambil menunjukkan cincin di jarinya. Aku memandang jariku, eh? Sama cincinnya, jadi.. Pap! Aku menampar dahi sendiri. Macam manalah boleh lupa. Aku tersengih pada Haikal yang sudah menggeleng kepala.

“ Terlupa la b..” Aku pun tak pasti kenapa aku boleh panggil Haikal dengan hanya panggilan ‘b’? Haikal tersenyum.

“ Bergetar jiwa b dengan sayang panggil b..” Mula dah Haikal ni, aku terus menarik selimut menutup seluruh tubuhku.

“ Zu ngantuk la b, night!” ujarku pantas.

“ You make me woke up early in the morning, then just like that?” Haikal soal dengan tidak puas hati, aku yang di dalam selimut dah terkekek gelak, perlahan. Selimut aku selak dibahagian kepala.

“ Zu terkejut, b seksi sangat, tidur pakai la baju, sejuk!” Aku mengusik Haikal. Pelik juga dia tak pakai baju, panas ke?

“ Sejuk tapi b ada pemanas..” Ujar Haikal dengan kenyitan mata. Aku mengerut dahi, tidak faham. Haikal ketawa.

“ Bestnya kahwin... ada pemanas semula jadi.” Ujar Haikal sambil cuba menghampiriku. Pelukannya aku elak.

“ Ei.. gatal ni..” Aku mencebik, aku segan sebenarnya, malu!

“ Dah kahwin boleh gatal-gatal Ummi kata..” Lagak Haikal macam orang kahwin muda.

“ Ayat tak sesuai, we are not that young kut?” Ayat aku cuba memerlinya, teringat kata-kata Haikal semasa di UTM tempohari. Haikal ketawa lagi. Kami berkongsi ketawa. Namun tak lama, tiba-tiba telefonku berdering. Siapa yang memanggil pada waktu begini? Jam pada telefon aku belek sebelum panggilan itu aku angkat. 2.30 pagi, siapa?

“ Helo.. assalam..” belum sempat aku memberi salam, suara pemanggil menerjah ke telingaku.

“ Indah malam ni Zulaikha?” suara itu seakan menyindir.

“ Siapa ni” Soalku penuh hairan.

“ Siapa bukan soalnya..” Suara itu menegah aku dari bertanya. Aku terkedu.

“ Apa awak nak ni?” Giliran aku untuk marah. Suara itu seakan cuba menakutkan aku.

“ Kau takkan dapat senyum lagi selepas ni..” Suara itu mengugutku, dia ketawa seperti orang gila.

“ Siapa kau ni? Apa kau nak dari aku hah?!” Aku mula menengking, marah bila diugut begitu. Haikal sudah bertanya siapa dan kenapa. Aku hanya menjawab dengan gelengan.

“ Tubuh kau yang cantik tu, aku dah tengok, dan aku akan bagi satu dunia tengok.” Suara itu ketawa lagi. Apa maksud dia? mungkin kah? Zhamry?

“ Kurang ajar, Zhamry! Kau Zhamry kan?” Tiada jawapan, talian diputuskan. Aku tergamam sendiri. Mungkin dia cuba mengugutku dengan gambar aku yang.. Ah.. dugaan apa lagi?

“ Sayang, kenapa ni? Zhamry telefon tadi? Dia nak apa?” bertubi-tubi soalan Haikal. Makin cemas persoalannya apabila aku mula mengalirkan air mata.

“ He threat me. Dia kata dia nak sebarkan gambar Zu..” Tubuh Haikal aku rangkul. Haikal membalas pelukanku erat. Wajah Haikal menunjukkan yang dia juga terkejut. ‘Zhamry ni dah kurang ajar’ bentak hati Haikal.

“ Don’t worry, B akan handle hal ni, just don’t cry honey.” Pujuk Haikal. Bagaimanalah Haikal boleh jadi se ‘cool’ begini?

“ I do worry b, he have my picture, maybe nude picture of mine. I do have to worry!” Bentakku, dada Haikal aku pukul sekali. Geram!

“ Yes, honey, i know. Just be cool.”

“ I don’t understand why you can act cool, just cool!” Haikal menarik aku kembali ke dalam pelukannya setelah aku menjauhkan jarak kami tadi. Mahu tidak, boleh dia selamba dengar orang lain ada gambar xxx isteri sendiri. Pelik!

“ I knew Zhamry will threat you like this, Along and I already thought about it. Sebab sayang sendiri yang cerita, that day bila sayang bangun, sayang dah tak pakai apa-apa, so kami dah tahu dia akan mengugut macam ni, dan kami dah pun bersedia.” Haikal sentiasa pantas dalam tindakannya, tak sangka!. Aku memandang wajahnya meminta kepastian, Haikal mengangguk. Aku membalas kembali pelukan Haikal.

“ You just don’t worry too much. B akan sentiasa ada di sisi sayang. Ini janji b.” Kata-kata yang membuatkan hatiku bagai disiram dengan ais. Sejuk dan bahagia. Terharu! Terasa tunas cinta mula berputik dan terasa kelopak bunga cinta seolah-olah makin terbuka.

“ I should do the test.” Ujarku sambil mengesat air mata dengan hujung baju, badan masih lagi bersandar pada Haikal yang setia memelukku.

“ What test?”

“ Ujian nak check, if i really was raped by him, to check my virginity.” Ujarku perlahan, dan perlahan-lahan aku menjauhkan tubuhku dari Haikal. Aku jatuhkan kaki ke bawah dari atas katil. Aku terasa diriku kotor bila teringatkan peristiwa tersebut.

“ sayang, kenapa ni..” Haikal menghampiriku, dipeluknya aku dari belakang, satu ciuman hangat diberikannya dihujung dahiku. Aku memejam erat mataku. Takkah dia terasa jijik denganku?

“ Zu terasa kotor dengan diri Zu sendiri.” Aku mula teresak perlahan.

“ Eh, kenapa cakap macam tu? I hate it.” Tegur Haikal tegas. Pelukannya dieratkan.

“ Zu takut, Zu sendiri tak pasti Zu ni masih suci ke tak.”

“ Zu suci, if you was raped, Still! Zu masih suci. Is not you that willing that to be happen. So stop with your tears sayang, you hurt my feeling..” Pujuk Haikal bersungguh. Aku menarik tangannya yang memelukku untuk membolehkan aku menghadapnya.

“ I’m sorry B. Everything happen too fast. Its like yesterday kita bergaduh di Tanjung Piai, Zu mentah-mentah tolak B untuk kembali dalam hati Zu. Tapi bila semua berlaku, B still setia datang pada Zu bawa cinta B untuk Zu. Tanpa perlukan penjelasan tentang kisah silam, Zu terima B, bagai untuk menutup malu dan aib Zu. B dah macam jadi pak sanggup.” Setelah kata-kata itu aku lafaz, Haikal menekup bibirku dengan bibirnya. Aku terkedu. Panas bibirnya terasa.

“ Don’t say that ever again! And for your information, B tau satu ujian yang cepat dan Zu boleh dapat jawapan serta merta..” Ujar Haikal dan aku sungguh teruja. Aku perlu lakukan ujian, bukan hanya untuk memeriksa ‘virginity’ ku tetapi untuk membuang rasa bersalah terhadap Haikal. Dia terlalu baik untuk menjadi seorang ‘pak sanggup’.

“Ujian macam mana?” Soalku pantas. Haikal sudah tersenyum-senyum setelah aku memberikan reaksi sepantas itu. Ditariknya aku kembali ke tengah katil, dan aku hanya menurut. Aku menantikan jawapan daripadanya. Haikal kembali memelukku erat. Aku hairan. Kata nak bagitau tentang ujian, tapi ni lain macam aje, bisik hati kecilku sendiri.

“ B, Ujian apa? Nama ujiannya?” Soalku penuh rasa ingin tahu.

“ Nama ujian tu, Ujian... Malam Pertama..” ucap Haikal perlahan-lahan, jawapan Haikal membuatkan mukaku terasa panas. Hatiku berdegup laju. Merasakan aku yang terkaku tiba, Haikal ketawa dengan pelukannya dieratkan lagi pada tubuhku.Haikal ni nakal! Terasa deru nafasnya ditelinga, aku senyap tak bersuara. Hinggalah setelah aku mendengar bisikan doa dari bibir Haikal; Bismillah, Allahumma jannibnaa asy-syaithana wa jannibi asy-syaithana ma rozaqtanaa”.

Aku memejamkan mataku erat, pelukan Haikal aku balas dengan pelukan yang lebih dan hangat. Terasa kelopak cinta dalam hatiku telah mekar, semekarnya ia kembang. Ya Allah, redhalah aku dengan cintaku kepada suamiku. Jadikanlah kami pasangan suami isteri yang sentiasa dibawah lembayung cintaMu. Moga apa sahaja yang terjadi selepas ini, menguatkan lagi cinta antara kami. Amin Ya Rabbal’alamin!

---------------------

Tafsir doa’:

Bismillah, Allahumma jannibnaa asy-syaithana wa jannibi asy-syaithana ma rozaqtanaa

Dengan nama Allah, Yaa Allah jauhkanlah syaitan dari kami dan jauhkanlah syaitan dari apa yang Engkau rezekikan kepada kami.

9 comments:

Ad_dEen said...

siapa zhamry2???
kenapa dia tiba2 in the line of this story?
kesian zu..
hrp bahagia untuk die..
cpt smbung ye abc.best..
=)

Hafia Hana said...

ahaaha...
AD:zambry tu yg kena tgkap basah ngan zu

hopefully zu x kena rogol la..
cpt smbung cik writer
:)

blinkalltheday said...

hope sgt zu x kena raped!whoaaa,best2 n3 kali ni..nk tau esok reaksi zu cemane..haha,mesti zu malu2 kucing ni..

akubersamaCahya said...

ad_een: u miss i part i think ^^v

zue: tggu next N3 hik3

blinkaltheday: ^^v tunggu~~~

Unknown said...

baa~ CAK!!

itu doa bersenggama tu.

akubersamaCahya said...

Azroy: hahaha. tau2 ja =P

Ad_dEen said...

abc n itu_aku..i know about zhamry..
tp kenapa dia nak ganggu hidup zu n haikal tiba2???
who is he actually..i mean apa hbgn dia dgn zu..2 yg suspen 2..
btw..wait 4 ur next chapter abc...
keep writing...;)

aisyah azihan arifin said...

best ar citer ni.... heheheh.... smbg lah cepat2... x sbr nk baca

si_Akak_kpop said...

yup,siapa zhamry???
tetibe interframe...
apa sebenarnya jadi kat zu???
kene raped???

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders