Thursday, December 9, 2010

Segmen Cerpen Kreatif

h4

TAJUK SEGMEN CERPEN KREATIF : Khilafku!

aku adalah panglima gagah sebuah desa. Dahulu desa terkenal dengan sumber alam. itulah kekayaan desaku. kecantikan dan keindahannya desa ini tiada tolok tandingannya. Lihatlah hijau dan tenang.

ck1

tetapi disebabkan kegagahanku, aku jadi bongkak dan berlagak. segala pantang larang desa aku langgar hinggakan pokok krismas yang sama sekali dilarang untuk ditebang, aku cabut hingga ke akar untuk membuktikan kegagahanku pada Milah, gadis yang aku cintai. kata tok batin, kalau pokok krismas itu ditebang, kemarau 7 keturunan akan melanda desa.

ck2

aku tak percaya, kerana cinta, aku telah menyeksa seluruh kampung. Milah mati selepas 10 hari kemarau. tinggallah aku yang sedang menunggu kematian.

+++++

cukup 100 patah perkataan. =)

amacam cukup kreatif?

*cuba naseb lagi dengan segmen mr.Ben*

9 comments:

Unknown said...

okla..kreatif aper..tahniah!

akubersamaCahya said...

=) tQ nur..

belog|amiyo said...

nice one...btw gud luck yea...nk join jgk lah...hehe

Zafirah Majdiah said...

Good luck! ^^

Unknown said...

pergh..best plak baca.:)

akubersamaCahya said...

^^, idea spontan.. hik3

Nur Mudrikah said...

waa..kreatif..kip it up!
jom tengok sy pnya pulak yok

eB ezrin said...

singgah dari blog ben... >_<

akubersamaCahya said...

Mr.Ben kata semua yg masuk semua kreatif!
hik3.. memang pun, rugi sape tak join! ^^,

RAYA CARA KITA!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2020! RAYA CARA KITA, #COVeid #newnorm Macam mana raya korang? Alhamdulillah Raya yang bermakna buat ...