Tuesday, November 23, 2010

maaf saya memang sensitif!

salam. haiyakk.. aku maseh dalam keadaan gatal-gatal. ambik ubat kat farmasi jugak. susah betul kulit sensitif nih. penah jugak makan ubat. last-last makin gatal! sensitif betul!



++++

eh.. bukan aku nak cerita pasal kulit aku sensitif. aku nak menaip pasal isu sensitif.
apa yang sensitif?



*of cos bukan gigi sensitif. kalau tu, pakai sensodyne. =)

percaya-tak percaya, dalam hidup seharian nih, banyak isu sensitif. bukan setakat pasal kaum, jenis kulit, bangsa atau agama. keluarga pun isu sensitif. hal peribadi isu sensitif. pekerjaan kita pun kadang jadik isu sensitif. even pemakaian kita boleh jadi isu sensitif.

* isu sensitif membawa kepada pergaduhan!!!

kenapa kita menjadi begitu sensitif? atau hal ni memang sensitif? atau masyarakat kita sangat lembut jiwanya sehingga menjadi begitu sensitif?
* tu dia ayat!

kadang-kadang aku terfikir, bukan orang sengaja mencari pasal dan membukak sesuatu isu sensitif tetapi, sikap orang-orang kita yang tak dapat nak terima kritikan. atau pun!
orang kita terlalu hebat dalam menjadi pengkritik???







pictures: Mr.Goo's stor!


reminder: kritikan membina kadang-kadang jadi langsung tak berguna kan! salah cara la babe!!

No comments: