Sunday, November 21, 2010

kalau taknak cakap aje~

 

while i walking here and there. visit my friends. see their blog. their entry. i’m just thinking of something, tadi aku tengok katun kuchikame. kisah polis tuh.

kochikame4b

harini kes, dia tolong kawan perempuan dia, reiko, untuk menolak lamaran seorang lelaki, kaya. dia menyamar jadik perempuan. huduh seh! hahaha. tapi from the story aku dapatlah sedikit moral dia, tengok bukan sekadar bergelak-gelak, abih. kan?

1. wanita hodoh tak cantik tak semestinya takde yang suka.

betui tak? yup. macam dalam cerita tu, perempuan dan lelaki mengutuk dia, yang lelaki memang kena pukul dengan dia. =) yang perempuan pulak, tak percaya yang bekas2 pakwe dia hensem siut!!! hahahaha

tak hairan kan?

2. kalau dah tak sudi cakap saje: saya tak terima awak!

diorang buat macam-macam bagi lelaki tu reject si reiko. buat reiko nampak macam perempuan murah, gila duit, perempuan curang dan buat lelaki tu nampak lembik!

hal ni ade je jadik dalam realiti hidup kite. tapi kenapa? perluke? tak kan. kalau kita taknak.. cakap aje taknak. apa susah? kan3 kenapa nak menyusahkan diri dan memalukan diri kita sendiri. berterus-terang je lah kan?

semua yang aku cakap tu, pernah jadik kan. kita manusia biasa. hal ini pun hal kehidupan. kita pun mesti pernah  mengata sebut-sebut benda di atas. kan? alah tak payah nafilah,.. no komen pulak. hehehe

tiada apa yang sempurna dalam dunia nih.

 

 

 

reminder: aku pun tak cantik jugak!