Wednesday, November 24, 2010

apa yang diorang nampak?

hah! apa yang korang nampak?
and apa yang diorang nampak?
siapa diorang?
adakah mereka-mereka?
=)
pening betui ayat aku kan.

+++++

diorang dalam maksud aku adalah kanak-kanak.


yup. kids!!
kalau korang perasan kalau budak-budak tengah main, macam seronok sangat.
kalau maen kereta, macam diorang tengah drive kereta tu. apatah kalau maen robot, dah sama
macam dalam tv. kalau transformers, diorang pun jadik transformers.

apa yang diorang nampak?

aku pun taktahu, even aku dulu juga kanak-kanak!

imaginasi kanak-kanak meluas. meluas. seluas langit. ye?

*cintaku seluas awan
aku selalu tanya adik aku. maen ape? dia akan sengih aje, pastu aku usha-usha. aku tau dia maen ape. jadik kamen raider!! hebat betui la~~




tapi benda baek selagi kita jaga. baek sebab ini proses pembesaran kanak-kanak.
tapi kalau tak jaga, akan jadi bahaya.

macam mana? korang penah tau kes kanak-kanak jatuh dari tingkat berapa entah, sebabnya dia maen-maen jadik superman. konon boleh terbang. kan bahaya tu.




kita, sebagai seorang dewasa, kena mengawasi kanak-kanak yang sedang membesar, sebab kanak-kanak mudah sesangat terpengaruh.

+++++

bukan kanak-kanak je suka berimaginasi.
orang dewasa pun.
betui tak?
tapi kita tak panggil imaginasi, tapi..
berangan!
hehehe




pictures: Mr.Goo's Stor



reminder: seronok jadi kanak-kanak!

2 comments:

Fiqah Alias said...

rindu zaman knk2 dulu...imagine jadik sailormoon pn penah...imagine jadik son goku dlm cte dragonball tu pun penah..hehe..high imagine btoi...(^_^)

akubersamaCahya said...

hehehe.
macam2 yang kita jadik, paling best jadik power rangers pink!

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders