Thursday, November 25, 2010

Eiii… Lucah!

 

kartun nih lucah untuk kanak-kanak!
jangan bagi diorang tengok.
ha-ha-ha
kartun ape yang lucah tu?
.
.
.
korang penah tengok sin chan?
baca tak komiknye?


dulu.. cite tu tak berapa sesuai la untuk
kanak-kanak
walaupun tajuknye
"Crayon Sin Chan"
sekarang dah okay pulak aku tengok.
even dulu, dekat jepun pun tak galakkan kartun nih
untuk kanak-kanak.
tapi lepas tuh boleh pulak.


+++++


sin chan- spongeBob- doraemon
ni kan kartun-kartun yang popular dulu dan sekarang.
menjadik ikon budak sekolah.
sapa takde kichin sin chan? doraemon? spongeBob?
bukan kanak2 bawah umur aje,
mak bapak budak habes umur pun minat.
* aku la tu =)
tengah buat entri ni pun aku tengah tengok spongeBob.
=)


++++

 
sebenarnya kartun-kartun tu ada kebaikan dan keburukan.
keburukan nampak jelas
kebaikannya lebih tersirat.
aku bagi contoh untuk setiap kartun eh.

 

shin_chan

1. sin-chan: budak kecik yang gatal, pantang nampak pompuan cantik dan seksi mesti menggatal, suke tunjuk bontot bahagian belakangnye. itu black side die, tapi kalau yang baik, dia sentiasa membantu orang keluar daripada masalah,walaupun berumur 6 tahun. sentiasa yakin atas orang laen.

 

 doraemon

2. doraemon: nobita yang malas + bodoh kurang pandai sikit, sentiasa perlu pertolongan nobita, tak pernah amek pengajaran! tapi pengajaran yang dia tak amek tu lah yg kita kena amek. nilai persahabatan yang ada sangat baik, walupun giant suka membuli, tapi bila nobita ada masalah dia pun akan risau.

 

 spongebob

3. spongeBob: aku taknampak buruknye lagi, kecuali patrick yang tak berapa cerdik tuh, nama pun tak ingat. cuma bila tupai tu tak pakai baju, lucah jadik seksis! nilai murni banyak la, spongeBob sangat baik, walupun sotong buruk tu tak suke die, dia sayang jugak. dia takboleh tengok kengkawannya dalam kesusahan. biar dia susah tak ape, baeknye dia.. tapi dia lurus bendul la.. =)

mama dulu tak berapa bagi kami tengok doraemon, sebab nobita pemalas. aku umur dah 21 tahun, aku nampak la yang baek tu, tapi budak-budak umur 5, 6 tahun nampak ke? yang tak elok tu sangat jelas.

jadinya, bila anak-anak kita, adik kita tengok apa-apa cerita, kita kena duduk sama. tengok sama-sama. bila yang tak elok tu kita cakap dekat diorang, jangan tengok tu, jangan buat macam tu. haa.. lepas tu, bila dah habes cerita aje, tanya la apa yang diorang dapat dari cerita tu, tak pun korang terus je bagitau.

 

 

reminder: aku ade anak patung spongeBob, Patrick and Doraemon =)

3 comments:

Unknown said...

suke sin chan!!!!

ankeljonni said...

antara 3 tu.... pd aku lagi best spongebob.... psl lagi kelakar....

akubersamaCahya said...

@A.F.A and @Encik Gorilla: sy suke 33 mcm mane?? hehhehe

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders