Tuesday, November 30, 2010

hensem + pandai + macho = market tinggi??

salam malam rabu!
=)

tetiba aku teringat kat kawan sekolah aku
lelaki.
dia sangat selumber.
dan keadaan dia masa sekolah amat tak matang.
eh.. aku tak kutuk dia.
ini cerita benar.

apa kaitan tajuk entri??

nak cerita la nih.
cerita penuh persoalan dan perlukan jawapan.
=)

+++++

masa tu kami kelas biologi.
tajuk genetik kut.
yela, macam ayah mak putih
anak mesti putih.
mesti korang ade belajar kan3.

cikgu kata,
lelaki mewariskan kehensemannya pada anak,
manakala perempuan mewariskan kepandaian.
so cikgu kata nanti nak kawen cari lah yang terbaek untuk
baby anda!
* aku metafora okeh*

belajar punya belajar
tiba lah sangat untuk bersoal jawab.
semua tanya.
dan
tetiba si kawan aku pun tanya
soalan yang macam bodoh aje.
* semua gelak tapi terfikir jugak*

soalan dia agak terkeluar tajuk:

cikgu, kalau lelaki ensem, perempuan nak,
ensem + bijak lagi la perempuan nak
lelaki tak ensem tapi kalau pandai mesti pompuan nak jugak,
jamin masa depan..
abes tu kalau yang tak ensem + tak pandai macam mana??
sapa nak???

haaa.. jawab-jawab.
kalau korang jadik cikgu tu korang nak jawab pe???

+++
walaupun tu kejadian 4 tahun dulu.
dia pun gelak kalau ingat soklan bodoh dia nih.
aku lagi la bantai gelak.
dah la kena satu U.
tengok dia je aku teringat.
apa punya Questionnaire lah!
keh3


korang ada jawapan??









reminder: kalau aku jadi cikgu bio tu aku jawab gini je, awat ang takut ang tak laku ka??





2 comments:

aqmar said...

perghh...ang ingt g..
aku xingt kowt..hihii..
ckgu kamariah ea msa ni?

akubersamaCahya said...

@aqmar: bukan cikgu kamariah, cikgu ape ntah,die gnti cikgu kamariah mastu,, hehhehe..