Tuesday, November 30, 2010

lelaki + perempuan = kawan baik, mustahil??

maseh berjaga?
lewatnya korang tido eh.
=)
++++



korang pernah ada kawan baek, lelaki?
sedang berkawan?
rapat tak?
siapa dia dihati korang?

selalu kita dengar,
lelaki dan perempuan ni mustahil
hanya "kawan baek"
atau "teman tapi mesra"
mesti ada perasaan lain yang menyelinap.
kan3


ni pengalaman aku sendiri,
bagi aku perempuan dan lelaki
boleh jadi best friend forever.
tapi aku tak tau la bagi orang lain.
korang macam mana???

aku story sikit kesah sedih aku
=(

i'm use to have a very good friend or
aku boleh cakap best friend.
dari kecik aku kawan dengan dia.
dari aku darjah 2.
aku baru aje pindah dari sekolah laen,
sama jugak dengan dia, tapi dia lewat
masuk sikit.
aku duduk meja sorang-sorang, bila dia masuk
aku kena duduk sebelah dia.
at first, aku bagi macam2 alasan kat cikgu
sebab *malu* nak duduk dengan budak laki.
hu-hu-hu

hari tu, mula lah persahabatan kami.
dia defend aku.
tapi aku buli dia.
kami masuk pertandingan selalu berdua, menang pulak tu.
dia sangat rajin, cute dan pandai.
*aku pun. =)
tapi masa tu maseh sekolah rendah, aku takde perasan pun.
hingga la aku tak faham perasaan dia.
=(

darjah 5 adalah tahun akhir kami berkawan.
masuk aje darjah 6 aku dah tak jumpa dia.
dia pindah langsung tak cakap dekat aku.
aku lose sangat2.
yela dia aje yang aku rapat.
mula darjah 6 aku dah jadik gadis.
dan aku dah mula kawan baik dengan perempuan aje.
dia?? aku tak dengar khabar,
hingga lah masuk sekolah menengah,
kebetulan ada kawan sekolah baru dia satu kelas dengan aku.
happy weh! =)
aku cari alamat, aku tanya banyak hal dia.
dia?? aku taktau.

++++

jodoh pertemuan di tangan Allah.
aku masuk matrik.
kuasa Allah. Dia satu kuliah dengan aku.
aku langsung tak cam dia, sampai lah suatu hari,
aku tanya nama dia dekat kawan aku, yang kebetulan satu sekolah
dengan dia. aku terkejut.
*aku tanya nama dia sebab, asyik mencapub je dalam kuliah*

bermulalah pertemuan kedua kami,
aku malu, siapa la aku.
tapi kawan2 aku sangat "jahat"
malu aku masa tu, dah rasa muka aku
kena tampal simen!

pertukaran nombor berlaku.
2minggu, dia luah perasaan.
aku masa tu tak boleh terima.
kenapa ada cinta tu??

kata dia, 6 tahun dia setia dekat aku.
boleh percaya??
setia sampai orang kata dia gay.
ya Allah.
aku betul-betul tak boleh.
kawan adalah kawan.



mula la pergaduhan kami.
aku tak faham.
apa aje perempuan boleh buat.
menangis aje lah.

tak lama.
kami jadik asing,macam baru kenal.
it is okay.
asal tiada benci.

yang paling aku terharu.
dia maseh simpan kicin yang aku buat untuk dia.
dia ingat setiap peristiwa antara kami berdua.
=)

tapi sayang, kami jadi asing.
aku nak sangat kami jadi macam dulu.
mustahil ke?

+++++

susah ke menjadi kawan kalau lain jantina??
kenapa perlu ada cinta tu?







reminder: dia dah jumpa pilihan hati dia, aku? aku ada cinta =)

14 comments:

mohad said...

salam ziarah

Fiqah Alias said...

huhu~ cdih bce cite nie..isk3..
slalu mmg agk susah utk pompuan-laki jd kwn baik jer...kdg2..dr kwn baik tulah yg membibitkan rasa cinta...bilA time rapat sgt2 n satu masa 'dy' kate 'dy' ada pilihan hati....pasti akan rasa kehilangan sgt3..dan rasa kehilangan itulah sebenarnya 'cinta' yg dicari...(~.~)

huu~ pengalaman sendiri...

akubersamaCahya said...

@mohamad: salam ziarah.
@fiqah: hehehe jgn sedih2, =) kehilangan tu tak semsti cinta kan3.. mungkin dlm berkwn kite kne biasakan kawan n kekasih. =)

acepa weet said...

hee boleh je perempuan ngn laki berkawan
pikir ape yg terbaik utk diri kite ye

TUKANGSERU said...

Rasanya tiada masalah, ia bergantung pada perasaan masing2. namun keakraban berkwan antara lelaki dan perempuan mestilah dijaga spti yag disarankan oleh agama kita yg mulia. pandai jaga batas pergaulan, nescaya kekallah persahabatn itu. tidak kiralah antara lelaki dngn lelaki atau sebaliknya:) salam pertemuan:D

Syarmira Sakawi said...

bestfriend i skrg tak lain tak bukan ex i. huhu..sbb kompom dah takde prsn ni baru best nak bestfren2..haha

Cik TeN10 said...

perkara biasa lah kl lelaki tertarik kt perempuan wehh..tak ke pelik kl suka sesama jantina?..maybe betul da lma dia start suka ko,just ko je xperasan..that y die trus pndah without telling u nothing!..tp ade je yg boleh jd teman rapat smpi hal gf/bf msg2 pn saling kgsi kan..depend lah..(",)pape pn wish both u all bleh jd teman rapat cm dlu balik!..ganbatte!

~aLiYa~ said...

alia pun mcm ni jugak wathiqah. huhu. kwn baik ms kecik2 dulu. bila dh besaq, jumpa balik, dia confess. tp rasa lain ja sbb dh lama x cntact kan. so kitorang kwn dulu. pastu mmg yakin nothing could be changed btween us. friends. we will be just friends. so alia mintak maaf je la dgn dia. naseb baek dia paham. =)

Nunu Jamri said...

payah utk lelaki & perempuan jadi bestfren.....

neway,,best of luck....
it just depend on ur deep feeling..

kalau dah jodoh xakan lari ke mana...T__T

akubersamaCahya said...

@acepa: abc boleh aje ^^v

@tukangseru: iAllah.. ^^, mase2 kecik2 pun malu dh klu pegang2 nih.. hik3

@mingMing: hebat la~~ klu abc dh tak kwn dh ngn ex kut..hehehehe

@fatin:hahaha... yolah.. i"Allah.. arigato~~

@alia: bestnye klu dia pun faham~~~

@cik nunu: hohoho... payah3

L said...

jiwang2.. jiwang2.. huhuhu. weyh. selamat bercenta la wei!!! huhu. aper2 pom cik abc kuh.. nieh ader awrd utk anda ,,, http://lolz-l.blogspot.com/2010/11/im-best.html

akubersamaCahya said...

@L bukan laici, mne ade jiwang2.. ish3.. okeh.. nanti aku amek k. TQ

aqmar said...

xmustahil..moga korg akn rapat mcm dulu..~

aku pon masa skolah rendah baik gak ngan membe laki..sampai minat kat sorg nie..then terpisah 7thun..masa ni mna ada hp g kan..last2 terjumpa blk..alhamdulillah mkin rapat compare to zmn skolah rendah..teman tapi mesra..
insyaallah ada jodoh x kemana.. =)

akubersamaCahya said...

@aqmar: ^^, moga jodoh ang la tak kemana.. pat2 aku lapaq nasi minyak.

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders