Wednesday, November 17, 2010

award atau anugerah?

salam aidiladha.
mesti maseh penat melapah lembu/kambing/kibas belom habeskan?
meh la rest kan penat lelah tu dengan membaca blog aku yang seadanye ni. =)

++++

award.
yes. for the first time, i got award from a friend!
thanks feez!
really appreciate that. =)
malu jugak. apa je lah blog aku nih kan.
nothing much rite.
tapi orang kata, bila dah dihargai
terima dengan senang hati!
* oke.. aku yang kata sendiri

++++++
1st Award:
soalan yang should be answer is:

1. Kenapa saya pilih nama blog saya camtu? ( akubersamacahya)

> jawapannye senang.. aku amek daripada nama aku sendiri NUR.. dan
perkara penting dalam kehidupan kita adalah cahaya.
tiada matahari macam mane ye keadaan kite?? mata pun perlu cahaya
untuk melihat dunia. hati kita juga perlu
disimbah cahaya yakni keimanan supaya kita maseh kekal
dilandasan yang benar.
so.. every single thing in our life, akan ada cahaya..
antara sedar atau tidak je.. =)

2. 5 perkara yang aku suka?
a. aku suka menulis. tak caye? pegi la tengok sini... LOVE
b. aku suka amek gambar. nak sangat ade DSLR..
c. aku suke masak walaupun kurang pandai.
d. aku suka berangan. ^^,
e. aku suka kucing!!!

3. 5 perkara yang aku tak suka?

a. aku tak suka bising + bingit~ takut,
anything will happen in that time. (hantu ke!)
b. aku benci orang bongkak dan cakap besar.
c. aku tak suka nak gaduh-gaduh, nanti bising la.
d. aku tak suka gediks-gediks
e. aku tak suka katak, siput babi yang dipijak. (geli!!!)
* aku selalu membunuh siput babi tanpa sengaja.. =(

4. tag orang lain...

> nanti aku pegi jejalan aku tag diorang..
* korang yang aku tag, amek ye award nih.. yg singgah2 tu mai la
amek sama.. =)

+++++++
2nd Award:

ada soalan gak.. aku dah prepare dah jawapan!

1. cucuatokaji.blogspot.com di mata kalian..

> penulis cun, baek n mesra =)
> semua entri sangat best dibaca
>blog pun sgt chantek!!

2. nama blog anda & kenapa letak nama tu..

akubersamacahya and kamu pun dah tau kan kenapa letak
nama nih!! hihihi baca award 1.

3. nama url blog anda & dari mana datangnya idea tu..

akubersamacahya.blogspot.com.. nama blog jek, senang.. reason pun
sama gak =)

4. apakah kaedah dalam penulisan blog anda..

> kaedah? ade set induksi, perkembangan dan penutup?
taklah, even i am a teacher to be, blog aku tak guna tu sangat kut.
aku menulis ikut jari nih dan idea yang ada dalam
kepala ku yang ini.. =)
kadang-kadang tension, sakit, marah.
aku tulis lah.. dan aku sisipkan karya aku jugak!!

5. apa perasaan anda bila lihat blog orang chantek & menarik sedangkan blog anda tidak (kadang-kadang blog sendiri menarik tapi merendahkan diri)

> aku memang tau dah blog aku tak chantek. dalam usaha nak chantekkan.
aku tak rasa apa-apa sebab, pas aku tengok orang punya blog gila anggun!
aku pun touch up blog aku, hehehe

6. bilakah blog anda diwujudkan..
ogos 2009.

7. siapakah orang pertama yang tahu & menjadi pengikut/sahabat blog anda..
mR. Jeddy.. dia lah yang suruh aku buat and try maen blog!

8. sila tag 5 nama lain untuk menerima anugerah tersebut & paskan syarat-syarat ini..

> aku akan pas award nih. siapa? to all of my followers!! yeah!
they are the greatest friends and supporters..
awak-awak..
ambil yek.
=)

syarat-syarat same jugak!
*untuk 2nd award

1. akubersamacahya.blogspot.com di mata kalian..
2. nama blog anda & kenapa letak nama tu..
3. nama url blog anda & dari mana datangnya idea tu..
4. apakah kaedah dalam penulisan blog anda..
5. apa perasaan anda bila lihat blog orang chantek & menarik sedangkan blog anda tidak (kadang-kadang blog sendiri menarik tapi merendahkan diri)
6. bilakah blog anda diwujudkan..
7. siapakah orang pertama yang tahu & menjadi pengikut/sahabat blog anda..
8. sila tag 5 nama lain untuk menerima anugerah tersebut & paskan syarat-syarat ini..





2 comments:

L said...

adooosss, ak pening neeeyh, yg maner satu dong yg mahu kau beri padaku.. hahaha ak amek hat atsa laa eyyh mcm styLo jek,, haha

akubersamaCahya said...

both of it la..
ko memalu plak..hahaha

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders