Saturday, February 19, 2011

kelebihan al mathurat.

alhamdulillah. abc maseh bernyawa.

alhamdulillah. maseh sempat abc untuk berkongsi rahsia penyejuk hati. pengisi jiwa setiap hari.

AL-MATHURAT

AL MATHURAT adalah satu kitab yang mengandungi doa-doa dan zikir yang diamalkan oleh Rasullullah.

(kumpulan doa Nabi SAW)

di baca setiap pagi (lepas subuh) dan petang (lepas asar)

IMG

*ini abc punya AL MATHURAT, dapat masa tingkatan 5, masa majlis bacaan yassin untuk pmr and spm*

++

abc kenal AL MATHURAT sejak di SAINA. abc rindu dengan sekolah sangat3. sebab, dekat sekolah ibadah kami dijaga dan setiap hari akan ada pengisian baru. memang orang kata seolah-olah terpaksa, tapi ada kebaikan dalam setiapnya. =)

apa kelebihan AL MATHURAT?


1. Tidak dihampiri syaitan
2. Rumah dan keluarganya terselemat dari perkara yang tidak diingini.
3. Allah mencukupkannya apa yang sangat diperlukan dari urusan dunia dan akhirat.
4. Orang yang membacanya kemudian dia mati pada hari atau malam tersebut maka Allah akan menjamin untuknya syurga.
5. Selamat dari segala sesuatu.
6. Allah menyempurnakan nikmatnya ke atas orang yang membacanya.
7. Allah berhak untuk meredhainya
8. Tidak ada sesuatu yang mendatangkan mudarat ke atasnya.
9. Terhindar daripada syirik.
10. Selamat dari bisa atau sengatan semua makhluk yang beracun.
11. Dimudahkan menyelesaikan hutang-hutang.
12. Berhak untuk mendapat syafaat pada hari kiamat.
13. Sesiapa yang membaca di waktu pagi,akan dipelihara oleh allah hingga ke waktu petang.Dan sesiapa yang membacanya di waktu petang akan dipelihara hingga ke waktu pagi.
14.Mengamalkannya umpama mengamalkan Sunnah Rasulullah dari sudut zikir dan berdoa, dan berbagai lagi kelebihan.

 

+++

akan terasa nikmatnya bila kita amalkan al mathurat.

terasa pagi kita dimulakan dengan baik dan petangnya hari kita habisi dengan baik.

insyaAllah. abc amalkan. bila tak buat, agak terasa kosong. =)

singgah disejadah untuk beribadah biarlah lebih lama,

daripada singgah dimana2 untuk berbicara tentang dunia.

abc sekadar berkongsi:

kat sini banyak lagi info tentang kelebihan AL MATHURAT.

http://mujahideen-islam.blogspot.com/2010/01/tahu-tak-kelebihan-al-mathurat.html

http://melangkahterus.blogspot.com/2009/07/kelebihan-al-mathurat.html

 

6 comments:

forever love said...

nanti nak copy boleh.?

ROSNAJIHAH said...

abc..thanks, kongsikan ilmu nih..ckros copy masuk blog ckros yer..then cikros link kan ke blog abc nih..tenkiu..

akubersamaCahya said...

forever love and ckros: sila2.. amat dialu2kan.. "sampaikan lah walupun sepotong ayat"
mudah2an kita dapat kebaikan antaranya.

aqmar said...

aa...memang aku pun rindu saat kat SAINA..walaupun terpaksa..tapi semua tu untuk kebaikkan kita..kita ja yg xnmpk...bila dah kluaq skolah..bru taw bnda tu bermanfaat tuk kita..manusia2..~

aqmar said...

bukan ni al-maathurat yg dpt kat saina ka?? hehee..

akubersamaCahya said...

aqmar: aku dh mention pun dlm tu.. katne aku dpt mathurat tu. =P i miss saina sgt2.. kat saina aku rasa ibadah lagi terjaga..huhuhu..