Saturday, February 19, 2011

petua hilangkan parut jerawat.

anti-jerawat

*dia ni ada ke jerawat?*

abc nak share petua paling mudah untuk hilangkan parut jerawat.

boleh jugak guna untuk jerawat baru naek.

ini petua orang kampung. insyaAllah berkesan!

=)

++++

korang kena ada dua benda jek

1. bedak sejuk

bedak-sejuk-200x300

2. minyak gamat.

Minyak%20gamat%20Langkawi

*abc pakai m.gamat langkawi gak tapi yg pakcik kurus*

cara-cara dia:

a. bancuh la bedak sejuk tu.

b. pastu campur sikit minyak gamat.

(tapi…jangan sampai itam pulak bedak sejuk tu, kang taklalu nak pakai pulak.)

c. jangan sapu semua muka. tapi sapu kan bahagian yang bermasalah. tempek la atas bekas jerawat tu.

boleh?

try la. abc dah try. takde kesan sampingn. insyaAllah!

kalau berkesan bagi feedback okeh! ^^v

P5010312 

= model petua bedak sejuk+minyak gamat*

hehehe

8 comments:

Jeely jelly said...

betol boleh hilang ?? nk try lah... hehe :)

akubersamaCahya said...

insyaAllah. abc try jadik.. hehehe.. try3

cherry said...

boleh hilang ye?
nak try jugak=)

akubersamaCahya said...

cherry: insyaAllah..hehe

Wahida Nasution Thakhrim said...

pakai bedak sejuk aje sebab dah ada campuran herba.. hasil pun memuaskan..

akubersamaCahya said...

wahida: tu kalau yg bedak ade pembalut cantik2 klu kampungnye asli beras aje.. =) minyak gamat tu utk tutup liang2 yg terbuka tu. ini hanya la petua ye..

Anonymous said...

tngah cube . hehehe . hasil membransangkan :)

akubersamaCahya said...

inshaAllah :)
abc suka guna petua2 org lama. sebab petua jarang la guna bahan kimia hehehe