Monday, August 1, 2011

kisah puasa: niat.

salam ramadhan.

sempena bulan puasa tahun ni.

abc nak berkisah dengan segala ragam puasa, abc dan keluarga. mungkin juga saudara dan jiran tetangga. hehehe

al kisah pertama, sudah abc kesahkan. perihal perisytiharan puasa.

belom baca?

klik sini: isytihar puasa

+++

niat.

ha.. niat ni memang penting, kalau tak tak sah la puasa kita kan?

memang malam nak puasa, mak ayah sibuk pesan anak2 supaya niat berpuasa.

takut anak2 lupa.

tadi, along pesan dekat adik bongsu abc.

waktu tu lepas isytihar kata esok mula puasa.

abc dengan adik betul2 depan tv. semangat dengar perisytiharan puasa.

Along: Acip cepat niat puasa, sebulan lagi baek.

Acip: er… (sambil pandang abc dekat sebelah dia)

abc: (niat nak pekena adik) cepat.. Usolli…

Acip: Usolli fardhu…

abc: hahaha..

along: tu nak sembahyang!

 

+++

jangan pekena adik2 korang macam abc buat eh. hehehe

suasana puasa ni, lama tak rasa.

sebab sebelum ni duduk jauh2, Alhamdulillah tahun ni merasa

awal puasa sampai raya dekat rumah.

sahur hari2 dengan adik dan mama =)

sebelum ni ingat dah takkan merasa. Alhamdulillah.

JOM NIAT

niat-puasa

No comments: