Thursday, August 18, 2011

Kisah Puasa: Mat Salai , Malaysian Produk

 

salam ramadhan.

Al kisah puasa kali nih, perihal adik bongsu abc lah. (he always makes my day!)

masa awal-awal puasa, abc dengan adik selalu pergi bazaar. bukan nak beli apa-apa pun, sekadar beli air, ais dan apa yang nak makan aje. one day, kami pergi bazaar, kami nampak gerai yang jadik favourite adik. Mat Salai!!!

korang tau Mat Salai? pernah makan?

mat salai

ni dia.. macam-macam ada… ayam, daging, roti john, mat salai (ni dia punya speciallah) and air. selalu yang kami beli, ayam and daging, air takde la pulak abang tu jual.

lepas 2 kali kami beli awal puasa, abang Mat Salai ni dah tak menjual. adik pun macam tak semangat aje nak ke bazaar. so.. dah lama tak pergi, semalam abc terasa nak pergi bazaar. and Alhamdulillah, abang Mat Salai ni ada jual. apa lagi, memang beli lah! ^^v

++

muka abang Mat Salai ni, macam Fadzil dalam Ana Lu’lu.. hehehe

ana lulu

sebijik.. (laen seket la.. hehehe)

++

petang ni mat salai lagi?

2 comments:

redlomo said...

kelakar la... nak beli makan pun kena tgk juru jual gak ker.. hehe

akubersamaCahya said...

uit mesti.. asal leh ckp ngn abg kacak..hek3.. kebetulan je la. ^^v