Wednesday, January 12, 2011

jahatnya mulut hang!

assalamualaikum.

mood sangat sakit hati.

walupun hal berlaku waktu pagi.

semangat nak belajar terbantut dek si mulut longkang!

bau20mulut_ok1

maaf. andai mereka-mereka itu ada terbaca entri ni. ada ke? mungkin.

al maklum lah ramai jugak rakan blogger kawan se ‘U”.

++++

bila rasa hormat pada mereka dipijak.

perlu ke abc spesifik kan nama mereka? tak perlu kut. abc hanya nak ambil pengajaran sebagai seorang perempuan bertudung labuh.

kemalangan jiwa ini berlaku, selepas kami dianggap salah masuk kelas. bukan!!!!. kami as a student berhak nak masuk kekelas mana2. kami pilih subjek tu sebab hanya itu aje yang tak ganggu jadual kami and subjek yang boleh kami ambil.

at first, abc dah seram dah sebab masuk kelas budak2 agama. =.=”

tapi salah seorang akak kelas cakap: “takpe, diorang dak agama, baek-baek.”

baek sehingga hati kami terluka dengan kata-kata berbau longkang dia.

bauBUSUK

niat nak kongsi ilmu. cari kawan baru. jadi terbalik. hati yang sakit ni rasa nak maki-maki, tapi bila terbaca entri seorang sahabat blogger buat tenang. ^^

subjek tahun 4 kenapa amek tahun 3?

sebab kami terlalu banyak sangat bengkel sem depan, berat. dengan PSM lagi. sebab itu, kelas teori kami amek jugak, walupun ia sepatut tahun depan.

perlu ke berkata kasar, sampai melukakan hati saudara islam sendiri wahai kakak bertudung labuh?

abc bukan pelajar jurusan agama, bukan juga bakal seorang ustazah, begitu juga dengan kawan2 abc, tapi kami tau dengan hanya melukakan hati orang lain, juga adalah berdosa.

sedar tak mulut anda tadi berbau longkang?

kamu sedar tak, betapa kami rasa terhina? malu?

seronok kan gelak-gelak sebab jatuhnya air muka kami?

salahnya kami hanya masuk kelas subjek itu yang dimonopoli oleh anda. bukan kelas anda pun kan? kelas dimonopoli oleh anda sahaja!

tiada cara lain untuk bercakap? dengan lebih berhikmah?

takut jugak abc kalau-kalau anda ade join komuniti dakwah, pandai berkata tapi tak amal. =.=”

kenapa sikap tak seiring dengan imej yang anda bawa?

malu tau. erm. moga anda sedar kesilapan anda tadi.

ada kawan abc yang kata: kalau budak kos laen aku tak terasa sangat kalau diorang kata camtu.

see.. betapa kami hormat anda semua. tapi?

abc kata? abc kata anda mempunyai mulut yang sangat busuk. ikut hati nak aje maki. tapi orang kata kalau kita balas kita dah jadik sama macam dia. so.. abc taknak mulut bau longkang!!!!!

Capture

terasa nak bagi cili. huhuhu. kami tak marah. kami terasa hati. kami dimalukan.

++++

abc tulis untuk iktibar korang kat luar sana, terutama yang bertudung labuh macam abc (bidang besar je..huhuhu), kita perlu menjaga adab kita sebab kita diperhatikan. kalau baek kita akan dicontohi, kalau tidak kita akan dimaki, =.=”

 

tiada yang lebih mulia daripada memaafkan^^.

2 comments:

mary ann ;) said...

sabar-sabar...
biasalah tu, dorang tak puas hati kot..
senyum n wt derk je..kita nak pegi belajar, bukan nak buat benda jahat pun kan..

akubersamaCahya said...

mary ann: mmg sabar. cuma terkilan. huhuhu dah delete pun subjek tu. erm..