Tuesday, January 11, 2011

inilah dunia!

dunia ini kejam?

taktahu.

dunia ini zalim?

entah.

++++

entah ape yang abc mengarut tu^^

dunia ni banyak dugaan kan? hidup ini tak selalu lancar kan. setiap hari mesti ada masalahkan. tapi orang kata “HIDUP INI TAK INDAH TANPA CINTA”^^.

dugaan and ujian tanda cinta Allah.

tak percaya?

pemahaman mudah senang aje, Allah memberi ujian demi ujian, korang tetap sabar dan terus berdoa pada Allah, mengadu pada Allah. Allah sangat suka.. DIA suka mendengar rintihan hambaNYA yang tetap sabar dan teguh imannya, berbanding permintaan2 orang yang tidak beriman kepada dia. ^^

macam abc.. ujian itu sentiasa ada, tidak pernah berhenti dan pernah abc marahkan Allah (astagfirullah!) ujian itu seakan tidak mahu berhenti. abc mintak pada Allah, hentikan! abc dah tak tahan. sampai ada yang ingatkan abc. mana iman? kenapa marahkan Allah? astagfirullah.. abc insan biasa. abc manusia penuh dosa.

:ALLAH TIDAK PERNAH MEMBERI UJIAN DILUAR KEMAMPUAN HAMBANYA:

:JANGAN PERNAH BERHENTI MENGHARAP RAHMAT ALLAH:

++++

aku kuat kernaMU Allah

aku teguh kernaMU Allah

aku gagah kernaMU Allah

kekal iman ini.

agar aku kuat meniti hari-hari.

amin!

No comments: