Sunday, July 10, 2011

what happen with my sakit?

dari Allah aku datang, kepada Allah aku kembali.

pelbagai nikmat dunia telah aku kecapi dan rasai.
dalam jarak waktu perjalanan kehidupanku
sedikit demi sedikit, nikmat dunia yang dipinjamkanNYA, diambil semula.

siapalah aku untuk memarahi atau meraung hiba.
itu semua milik DIA.
aku hanya meminjamnya buat sementara.
jadi aku perlu redha bila ia diambil semula.

nikmat apa itu?

itulah nikmat kesihatan
juga nikmat kebahagiaan.

bermula sekolah menengah, abc dah mula sakit-sakit.
bermula dengan kepala yang asyik pening.
akibatnya abc rabun.

kemudian, badan yang mudah letih dan lemah,
abc cepat penat!
akibat daripada tekanan darah rendah dan jenis/nilai hemoglobin yang rendah
abc tak berapa tahu yang ni, tak faham sangat, yang abc tau, sebab darah abc terlalu cair
9.6 gitu, sepatutnya 12.5

makin meningkat dewasa.
abc disahkan mengalami PCOs
masalah wanita.
1/10
doktor kata " nothing to worry"
doktor taktahu, i risau selalu =.="
dan i sendiri tak sedar, bila risau lagilah jadi penyebab!

bila nak gembira sedikit.
abc disahkan mengalami asthma
selepas muntah lendir
batuk sebulan tak berhenti.

dari kecik, abc mengalami alahan kulit
kulit abc tak boleh kena habuk or serangga
nanti naik gatal-gatal and tinggallah parut.
=.="
sampai sekarang. kat opis kawan tanya
"tangan ni sebab demam campak ke?"

malu!

alahan tu makin teruk, bila ada resdung
resdung pun makin teruk.
susah abc nak kemas even suatu ruang dalam bilik
bila berhabuk. habes!
hidung berair. asyik bersin. mata gatal dan mula bengkak.

it's take few days to recover!

+++

banyak bukan.
nikmat yang dulu abc tak hargai dah diambil semula,
abc pernah dengar.
makin hilang nikmat manusia itu, makin dekat dia dengan ajalnya.

abc takut mati! andai dosa-dosa belum diampuni.

abc mahu pergi ke sisi DIA, bila diri ini suci dari sekelumit dosa.

+++

Alhamdulillah, abc dikurniakan kulit muka yang licin dan susah nak naek jerawat!
thanks mama, genetik mama la ni ^^v

apa pun yang terjadi, berlaku dengan kehendakNya.
hamba redha Ya Allah
segalanya pasti ada hikmahnya. amin!

2 comments:

iszieylyanziy said...

ape yang berlaku ade hikmah nya :)

akubersamaCahya said...

insyaAllah. amin. ^^v