Friday, July 29, 2011

mereka telah berusaha, TERIMA!


Terima Kaseh Pemain2 Malaysia yang telah gigih berusaha sebaeknya.

abc bukan peminat bola.
cuma semangat untuk menyokong tu ada ^^v

1-1
mata yang seri sama malam tadi
membawa kekecewaan kepada para peminat, yang sangat mengharapkan kemenangan kepada Malaysia.

kita kecewa, mereka?
mesti lagi, lebih kecewa bukan?

jadi, kenapa nak maki dan marah2?
komen segala2nya.
kita tidak ditengah padang, bukan kita yang menendang bola
tapi mereka.

pressure!
semua mengharapkan kemenangan
mereka lebih lagi.
tentu mereka merasa lagi pedih dengan kekalahan malam tadi.
yelah, dah kalah, pasti semua orang akan komen semuanya.

abc copy komen seorang rakan di Facebook:

Punca Kekalahan
1. main macam budak sekolah. 2. taktik tidak bijak 3. defend hancur, leka, tidur
4. passing x pandai.. kurang latihan 5. strategi takde halatuju
6. disiplin.. banyak eksyen/gaya daripada main.. tapi kurng pandai.
7. rambut kuning/merah.. ini bola.. bukan tempat tunjuk fesyen rambut.
8. tak dengar nasihat penyokong 9. surat khabar byk cakap besar kononnya harimau nak belasah nak baham singa

alahai, kesian pasukan Malaysia.
mereka mewakili Malaysia, tentunya mereka pemain yang hebat.
cuma bukan rezki kita untuk menang.
mungkin waktu lain kan.

++

abc bukan mempertahan kerana mereka hensem atau segala lain. ^^v
cuma, sekadar perkongsian.
kenapa nak marah, andai sudah bukan rezki kita.
bukankah segalanya telah ditentukan?

mereka telah berusaha,
kita telah berdoa.

adat permainan
ada Kalah-Menang

Malaysia Boleh!


p/s: semua gambar entri tentang Bola abc cilok dari google dan seperti yang tercatat pada gambar. =)




3 comments:

.: iEyLa :. said...

haha..punca kekalahan...rambut merah yang xleyh bla tu...hihi..
nak harap kipper sorang je memang susahla...

aimie amalina said...

betttoll!
papepon hakikatnye Malaysia menang di persada tanah air kan!
>___<

akubersamaCahya said...

ieyla: hehehe.. biasalah bila dh kalah suma nak berkait.

aimie: mereka tetap hero kan3. ^^v