Thursday, July 28, 2011

takut HANTU!


abc nak kesah hal adik bongsu abc.
haiii la... penakut sangat!
geram kami dibuatnye
kalau umah besau tak ape la jugak.
ni kechik benau.

(opss. melaka la plak)

+++

mungkin masih kecik dan terpengaruh cerita2 hantu dekat tv dan sebagainyakan.

kalau muka hantu macam gambar kat atas, idaknye takut kan.
cute sangat!

Hantu?
ada.

tak percaya?

kena percaya.

sebab, alam ghaib itu ada kan.

sesetengah orang tak percaya. tahyul la katanya.
kena percaya, sebab syaitan itu ada.

Hantu ni syaitanla. sengaja menakutnakutkan manusia.
melihat iman manusia yang kadang sekelumit cuma.

korang dah tengok filem KARAK?


kalau dah tengok.
apa korang dapat?

ha.. dalam cerita ni, dia kisahkan tentang iman kita.
tak kuat iman
tak dapat nak lari dari gangguan iblis dan syaitan
tengok akhir dia, bila shira yakin dengan Qursi
dia dapat dengan mudah menghapuskan gangguan tersebut.

Yakin Pada Ayat Allah.
Yakin pada Allah.

kenapa syaitan/iblis ni takut dengan Ayat Allah?

sebab, dia mengaku Allah itu Ada dan Maha Kuasa.
dia pun tunduk pada Allah.
cuma dia tidak mahu tunduk kepada Adam.
kerana, dia rasa dia lagi hebat dari Adam.

+++

abc selalu pesan dekat adik,
jangan takut sangat, lagi hantu suka.
yelah, dah kita lemah.
kalau takut, simpan dalam hati.
luar buat2 berani.
kerana Hati Allah sahaja yang boleh tahu.

Allah dan Syaitan
mana yang harus kita takut dan tunduk?

fikir, renungkan.

Wallahualam =)

++

ramadhan dan dekat.
Syaitan kena ikat.

yang tinggal nafsu kita, ha.. boleh buat ujian diri nanti! ^^v





2 comments:

cucu umie said...

adik ayie yg twins pon same juga..mereka takot kalo dok cerita pasal hantu..biaselah baru dua tahun

akubersamaCahya said...

adik abc dah besar. 11tahun. mama kata, manja sama. hehehehe