Sunday, July 10, 2011

Bertemu kerana Allah, berpisah juga kerana Allah.

dalam kehidupan.
kita tak sedar, kita dianugerahkan dengan nikmat pertemuan.
takkan kenal kita apa nikmatnya pertemuan itu
selagi belum kita rasai sebuah perpisahan.

abc menulis dengan satu rasa yang aneh dalam hati ni.
abc sendiri tak faham, kenapa ada rasa itu sekarang.
mungkin kerana esok abc akan rasai sebuah perpisahan.

sungguh! lama sudah tak mengalami rasa yang abc rasa ni.
penuh emosi.
penuh jiwa-jiwa sedih.

+++

setelah hampir sebulan lebih kami bertemu dan kenal.
abc rasa senang berdamping dengan dia.
abc rasa sekepala.
abc rasa senang nak bercerita
abc rasa mahu bergelak ketawa dengan dia.
abc tak pernah jumpa kawan seperti dia sebelum ini.

ada hikmahnya bila payah abc nak dapat tempat untuk latihan industri dulu.
sampai rasa putus asa.
inilah hikmahnya bertemu kawan yang abc tak pernah ada.

teringat bait kata puitis yang terkemuka ^^v

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, dan Allah datangkan hujan. Kita menangis mencari matahari, tapi sebenarnya Allah nak hadiahkan kita pelangi"

++++

siti mariam bt abdul latif, nama dia.
moga dia beroleh kerjaya yang terbaek buat dia dan keluarganya.
dan abc harap, perpisahan ini bukan perpisahan buat selamanya, tapi permulaan buat persahabatan hingga hujung nyawa.
Amin Ya Rabbal'alamin

++++

esok mariam akan tamat buat praktikal.
abc pulak akan habes khamis ni.

lagi sedih!!!
tak akan ada lagi, sesi gelak ketawa seawal pagi dengan kawan-kawan opis.

tak boleh nak kata kat 'shima'
tak boleh nak berdebat dengan penyelia sempoi!
tak boleh tengok shima and en.shukeri gaduh.
tak boleh nak marah mariam sebab tangan suka meliar, takde dah tarian mariam yang berjaya pengaruh zahirah untuk buat jugak.
and tak boleh nak menjadi 'chenge' dengan zahirah, nak takleh la dengar ayat zahirah yang power untuk en.shukeri =.="

and i will miss them so so so much.

+++

abc happy sangat.
sebab, pedih+ seksa keadaan abc masa cari tempat untuk LI
and terasa nikmatnya sekarang.







2 comments:

shaliza khairi said...

aah lah. dah nak abes praktikal. sedih jugak. wooo~

akubersamaCahya said...

sedih kan? huhuhu