Wednesday, July 6, 2011

nikmat air mata

menangis bila hati tak tahan dek emosi tak terkawal
tapi tangisan itu bukan dibuat2
bukan raungan
bukan tangisan menggila, bengkak mata, pening kepala.
bukan!

tangisan penuh nikmat, pabila menangis di depan DIA
nyatakan sedih hati kepada DIA

asar ini, baru aku kenal.
erti tangisan penuh nikmat.
sungguh nikmat.

jika dulu, kalau menangis, kepala akan pening
mata pedih.

asar tadi, nikmat!
air mata laju mengalir, tapi mata tak merah, tak pedih.
kepala yang serabut jadi relax!

alhamdulillah.
aku boleh kembali tersenyum bahagia

betullah jika aku katakan,

'nikmatnya sakit/ujian/kecewa andai hati tetap yakin pada Cinta Allah'

+++

andai kau bersedih.
jangan mengadu pada manusia
tetapi pada DIA

andai kau mahu menangis
jangan menangis depan manusia
tetapi didepanNYA

kau akan rasa, satu nikmat yang kau tak pernah rasa.
Subhanallah!
Indah sangat.
satu rasa yang tak terungkap dek kata-kata.

Allah. aku takkan pernah kecewa dengan ujian yang Kau berikan.
aku takkan putus asa.
kerana aku sentiasa yakin dengan segala janjiMU

FAINNA MA'AL USRI YUSRA



2 comments:

radziah AR said...

like...
puitis...
abc ada masalah dgn en. cinta ke?
apapun, take care....

akubersamaCahya said...

radziah AR: jodoh pertemuan ajal maut ditanganNya. dah tiada lagi en.cinta ^^v mungkin bukan jodoh.

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders