Wednesday, January 11, 2012

Mudahnya Jatuh Cinta

 

abc godek-godek laptop dan jumpa puisi ni. dah lama punya ni tapi tak post dalam blog. buat pedoman diri sendiri. sekadar perkongsian Winking smile hayatilah.

romance

Mudahnya jatuh cinta

Lagi mudah untuk merasakan kecewa

Payah.

Payah nak kenal erti setia

Payah nak faham erti bahagia

Sukar.

Sukar tuk mentafsir jiwa manusia

Sukar jua untuk kenal jujurnya dia.

Mudahnya jatuh cinta

Semua itu godaan dunia

Godaan remaja

Godaan jiwa bernafsu semata

Mudahnya jatuh cinta

Pada insan yang suka memperdaya

Pada insan yang suka memberikan kecewa

Pada insan yang bertopengkan manusia

Mudahnya jatuh cinta

Namun sukar kenal apa itu cinta

Kepada siapa perlu mencinta?

Dari siapa perlu dicinta?

Bukankah cinta hanya untuk Dia?

Bukankah enak jika Dia cinta pertama?

Bukankah manis Dia cinta selamanya?

Lumrah hidupnya seorang manusia

Allah berikan dia pasangan

Namun awalnya dia ketemu,

Saat percaya ia cinta untuknya

Dia serah jiwa dan raga

Namun!

Dia kecewa

Terserah segalanya sudah

Apa yang ada?

Diri yang ternoda

Adakah itu cinta carian hidup kita?

Adakah itu cinta yang didamba?

Renungkan.

Aku bukan sengaja menulis

Aku bukan sengaja berpuitis

Aku Cuma contohkan diriku

Aku tak mahu kau menjadi seperti aku

Nyesalnya selama-lama hayat yang ada….

No comments:

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders