Sunday, April 17, 2011

Allah!

Allahuakbar.
dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihi,

terasa diri maseh banyak perlu yang dipelajari,
kerna terasa kerdil bila sujud padanya.
terasa hina dan malu untuk merayu keampunannya.
terlalu banyak salah, terlalu banyak dosa

Allah maha pengampun.. insyaAllah.
moga taubatku maseh diterima.

menghabiskan sisa petang ini dengan melewati tulisan2 jari kenalan sekolah
kakak-kakak yang banyak nasihatnya dahulu.
dan kini tulisan mayanya menjadi inspirasi dan ingatan buat diri.

terasa aku maseh jauh kebelakangan saat ini.
aku maseh bergelumang dosa yang aku sedar aku membuatnya
mereka lebih dicintai Allah. kerna cinta mereka pada Allah tiada bandingan.
aku cemburu!

mungkinkah kerana kejauhan mereka lebih mendekati Allah?
bukankah aku juga jauh walupun maseh dalam Malaysia?
pokok pangkalnya hati yang mengingati Allah!

banyak yang aku perlu terapkan pada diri.
banyak yang perlu aku biasakan.
banyak yang perlu aku baiki.

Allah sentiasa menyedarkan aku tatkala aku lalai.
Alhamdulillah
tapi aku maseh dengan degilku

Allah menyedarkan aku dengan ujian2Nya
Alhamdulillah
aku ingat dan aku terus lalai dalam keseronokan dunia.

Allah. maseh bisakah doaku Kau kabulkan?
maseh bisakah taubat Kau terima?

Allah Maha Penyayang
Allah Maha Pengampun.

+++

moga diri ini tetap sedar, hidup bukan fantasi
indah bukan dalam realiti.
cinta Allah cinta Abadi.

salam ukhwahfillah.

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders