Wednesday, November 11, 2009

:::::perjalananku beribu batu::::::

mungkin dulu aku de cite.. and tajuk nye lebih kurangkan... hehhehe
aku kira la.. bape jam la aku nye perjalanan kali nih.. hitung2 de l cukup 10jam..huhuh lame nye..
aku pergi sri putri dgn yati.. sedih teringatkan ateh.. yela selalu balik dgn die.. huhuhu.. bus yati sampai 9.55pm.. bus aku akak kaunter tu kata pukul 10.20pm makna nya.. aku kne tunggu 25minit ag sorang2... mamat asing tu dok usha dari tadi.. mama chek takot... die ingat aku usha die kut.. hey tolong la aku usha bontot2 bus je la.. nak tgk no plat nye... bus aku JKG787... lambat nye bus nih.. huuuhuhu... sorang2 jadi taku... tetibe... hushhhhhh bus sns lalu.. bus aku ker?? lambat ag bus aku.. em... pegi je la usha bontot die... jalan melintas sekumpulan manusia.. yakin nye aku jalan.. mcm bukan bus aku.. seklai.. JKG787.. hey my bus... cepat2 aku patah balik amek beg baju.. terus cepat naek bus.. uncle tu tny.. SP?? aku jawab alor star.. aku mmg tak menjawab soklan.. aku pun nek bus.. alamak.. mane org?? yg aku nampak hny sorang abg cina.. n akak melayu ( dat akak aku tegur pun sebab nak ikut die g toilet.. takut woi g sorang2..rupe2 akak tu dak UTM gak.Fkulti Sains..tahun akhir dok KTF H15) aku nye seat belakng abe cino tuh!! sempit jek tempat nih.. tak best langsung.. erm.. tido je la... ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ... tibe bus benti.. oo die amek driver sorang ag.. ni melayu tadi yg de india... masa ateh tny ade pompuan dak.. bru aku teringat takot nek bus tuh,. mujur de akak tuh.. heheh.. pas pakcik melayu tu take place bwk bus.. abe cino ni turunkan seat nih sampai lutut aku.. ag la sempit.. hati ku berkata2

:::::::::;iqah..g la tnya pakcik tuh.. mmg takde org ke?? klu takde leh tukar seat double.. ag selesa..::::::::

ame jugak... aku keluarkan stu kaki.... lame... aku rasa rugi tak g tny.. aku akan terus tersepit!!!

aku pun pegi.. ::: pakcik mmg takde org ke dlm bus nih??? (tkot die amek org kat mane2)
::::::::::takde2...
::::::::sy tukar seat boleh?? (sopan tak???)
:::::::::boleh..boleh...
pastu aku pun ... amek sume beg aku dok seat double depan akak tadi.. beg2 aku letak belah tingkap... org takleh nak mek.. heheh panjang aku pikir nih...lepas aku tukar je tempat.. aku makan sandwich tuna aku.. yumyumyum.... aku tido... ishhhh takleh tido lak... aku makan oren... sedap nye.. byk ebnti bus nih.. aku pun turun la jugak.. selesaikan hajat2.. hehehhe

pas tu.. aku lena jek... bus benti pudu amek org siam.. bising!!!! depa nak g hattyai.. pas tu aku amek towel kecik aku tutup muka aku.. tido gila2..

bus benti tepi jalan.. nape?? ooo pakcik melayu nak balik umah.. eh.. dah sampai penang.. pastu aku nampak matrix aku dulu.. byk kenangan.. huhuhuhuhu
aku pun semangat la.. dah sampai sp aku mesej angah...
tibe2..dunia aku gelap... owh tertido lagi aku... hehhehe
bangun2.. ya Allah dah kat tol.. mujur terjaga... hikhikhik aku pun msj angah lagi.. yea2 dah sampai.. alhamdulillah..

lame jugak aku tido.. hehehhhe
kemas2 barang.. nampak dah shahab... msj angah.. angah kata dah sampai..
seronok!!!
tido pun lena.. double seat!!!
dats my story.. hahhaha

reminder: hati3 bus yg suke curi beg!!

1 comment:

akubersamaCahya said...

alahai..sekarang tulis blog..mmg takde mood.. byk pikit lak.. tau ke perjalanan tu dari mane ke mane?? mals nak edit!!!! arghhhhhhhhhh

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders