Monday, March 19, 2012

Cerpen: Dugun-Dugun (teaser)








“Penuh sticker love, gambar kau, sampai nak tengok cermin pun tak boleh. Matang kau kata? Hana, Hana… sampai bila nak seksa hati sendiri eh?” Hana mengeluh lemah. Malas bila Farah mula membuka topik yang tidak mahu dibincangkan.

            “Bukan seksa, aku ajar hati aku.” Hana menyandarkan badannya ke sisi jendela. Pandangan dilepaskan keluar.

            “Ajar? Apa yang kau nak ajar? Tak cukup mengajar students kat sekolah tu Hana?” Farah cuba menggeletek hati Hana yang sudah mencerut wajah, tapi tidak berjaya.

            “Ajar hati aku terima realiti bukan terus berimaginasi Farah. Cukup-cukuplah aku habiskan usia remaja aku dengan berangan benda yang tak pasti.” Giliran Farah pula untuk mengeluh. Didekatinya Hana yang berada dijendela bilik.

            “Realiti dah tiba masa tu, tapi kau lari Hana. Kau terlalu takut dengan realiti, sekarang kau nak paksa hati kau menafikan realiti, bukan ajar terima realiti.” Hana memejam matanya rapat. Terasa beban berat bagai tergantung dipangkal hatinya. 

.....
haa... teaser aje ^^ 80% done.
hooyeah... lepas habes cerpen ni abc nak proceed dengan e-novel pulak.
ada ikut Janji Terpateri.

Komen eh. Much Love readers!

1 comment:

Anonymous said...

xsabar nk baca yg full punya!!

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders