Tuesday, May 17, 2011

hey guys out there, please answer me.

assalamualaikum.

bismillahirrahmannirrahim.

dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

elok benar. andai abc mulakan coretan kali ini dengan zikrullah dan puji-pujian buat Yang Maha Esa.

SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

topik kali ini, terlintas semasa abc sedang membaca buku 7 habits, dan sebaik habes tengok drama tv3, Nora Elena.

abc nak tahu, apa pandangan seorang lelaki tentang seorang perempuan yang telah dirogol?

kecewa

mungkin dan memang sebelum ini, ramai blogger dah pernah bangkitkan isu ini. dan entah kenapa jari ini pantas juga menulis tentang isu ini. sebenarnya tanpa sedar isu ini memberi impak besar buat yang bernama gadis.

mana tidaknya, perkara paling berharga bagi seorang gadis adalah mahkota kesuciannya.

abc sendiri tertarik hati untuk memberi sedikit pandangan dan ingin sekali andai ada yang bisa memberikan pandangan anda.

dan abc juga ingin memberi satu dua atau lebih soalan untuk jejaka-jejaka diluar sana.

+++

sebelum abc memberi pandangan abc.

abc nak tahu isi hati insan bernama LELAKI

andai takdir, anda dipertemukan seorang gadis yang mempunyai peristiwa gelap ini, apa agaknya detik pertama hati anda?

apa perkara pertama yang terlintas di kotak minda anda?

apa pandangan pertama anda pada si gadis?

apa yang anda rasa, andai gadis itu, terlalu dekat pada hati anda?

+++

anda boleh katakan apa yang anda rasa, dan mungkin ada diluar sana pernah berhadap dengan situasi ini,

kongsikan bersama.

andai ada antara pembaca yang tidak suka dengan isu ini. maaf. abc hanya ingin tahu.

tanpa kita sedar, perkara ini berlaku disekeliling kita, tapi apa yang kita lakukan?

1. marah dengan si perogol.

2. kasihan dengan yang dirogol

3. membuat spekulasi sendiri

4. hanya menggeleng dan mengeluh

pernah terlintas dihati anda, bagaimana si gadis meneruskan hidupnya?

Elena membuka mata abc, biarpun dulu lagi abc sudah membaca novelnya.

dan dulu lagi abc sentiasa bertanya, andai gelap itu datang, kuatkah gadis2 menghadapinya?

++

kecewa7

tak salahkan dengan entri ini? abc hanya ingin tahu.

3 comments:

Rozuan Ismail said...

kalau dia dirogol,lelaki boleh terima dengan seadanya,kalau dia pecah dara sebab dia rela,itu susah nak terima.

Anonymous said...

Susah nk ckp..sbb skrg ni kebnykn perempuan mintak dirogol..terlalu bebas ngan lelaki,ikut lelaki blik umah..ble dh terjd,bru nk menyesal..tpi bkn semua mangsa rogol mcm tu..ade yg jd mangsa keadaan..w/bgaimnpun saya respek dgn dorang..x de sape yg nk benda buruk mcm ni berlaku...

Anonymous said...

Tinggi lg darjat mangsa rogol drpd gadis2 yg terlanjur kt luar sane..dipaksa dgn rela tu lain maknanyee...