Wednesday, June 23, 2010

jiran 'o' jiran



salam ukhwah buat yang membaca: hehehehehe.. ( just wondering if anybody read my page!)

malam ni nak story pasal jiran2 yang de kat umah aku... dah lame nak cite tapi tangan nih malas nak menaip... malam nih pas tukar design blog rase nak tulih2 lak... erm... jiran2 aku sgt tak best... byk kategori diorg nih,,

1. sebok
2. kumpulan tingkap malaysia

3.malas

4.kurang ajar

5.jiwa muda.



and banyak lagi.. aku sunggoh tak suke..weee~ so that hari2 aku dok dlm umah.. tgk tv,main tenet dan wat bodo..huhuhu bosan sunggoh..
oke cite pertama pasal ~ sebok..
...... mak ai diorg nih sgt2 lah penyebok... jgn la kite lebih atau wat pelik sket ( bukan pelik diorg yg tak tau) kompem korang jadik bahan ( item no 2). adik aku bawak kete.. sebok nak suh org keje jpj check de lesen ke tak.. aishhh klu takde lesen pun nape nk sebok.. mcm diorg bwk moto de lesen.. sebok jek...

cite kedua ~ kumpulan tingkap malaysia..... ni takleh nak kata pe dah..every petang berkumpul bermesyuarat... cite pasal org len lak tuh,klu pasal xtvt pekdah oke gak.. nak jadik cite satu mgrib mama berleter la kat anak2 die suke gaduh2 time mgrib.. mama berleter kat dapur... "mgrib2 jek ampa dok kata org..takda keja len ka" tu ayat mama... tup2 kumpulan tadi dgr ingat kata kat depa... jeling mama seminggu..hahhaha macam pepatah kan.. 'sapa makan cili..panas la telinga' hahahhaha

cite ketiga ~ malas.... aku pun malas gak tapi tak kacau org... jiran2 aku nih malas nak bercucuk tanam dan buang sampah. mama aku pulak pantang tgk tanah kosong ( belakng umah sendiri k) maka dgn itu umah aku penuh ngn ulam2 dan pokok2 yg leh di makan.. every weekend klu adik beradik kumpul ramai2 mama akan petik la ulam2 nak makan coz abg2 aku suke gile makan ulam... tapi dah naseb.. ulam abes di petik... mama bengang tapi nak wat cmne... erm... ade sorg tu mintak tapi after tgn die dh penuh ngn ulam... mintak la b4 petik mak cik oiiii... de sorang pakcik lak jalan dari satu blok umah ke hujung blok usha2 ulam... aku selalu tgk time aku dok basuh pinggan... ish3 pelik tul perangai.. bile mama tanam depa khianat curah ayaq panas!

cite empat~ kurang ajar..... ni yg paling aku benci.. mulut diorg mcm longkang belakang umah aku..busuk taik jek.. ajar anak maki mama aku.. ade ke patut??? fulamak.. mak bapak zaman sekrg.. otak rendah gile.. huuuu~ de satu keluarga tuh.. mak die jaja cite kata mama aku pinjam duit kat die tak bayar pastu mama aku mintak beras kat die... BODOH nye... MAMA AKU CIKGU.. die??? keje pun tak tetap.. aishhh malas nak kata org tak baek... maaf3.. ade satu hari tu mama lalu dgn kete dpn umah die.. die mencarut.. kurang ajar punye budak! aish...


cite kelima ~ jiwa muda

..... bukan pakcik2.. pakcik2 sini seems oke bagi aku.. makcik2 nih... malam2 pukul 2-3 pagi still jage.. ronda2 satu taman,, pe pekdah nye??? tudung jangan cakap la.. takde punye... aishhh macam ne anak2 nak jadik elok kan... erm... aku rase myb diorg nak wat mesyuarat kut,, ubah time..hikhikhik...


::::: actually banyak ag cite.. tapi makin byk aku tulih makin bnyak dosa aku.. tapi ni sume kesah benar.. harap aku tak jadik mcm diorg.. eh bukan sume oke.. jiran sebelah aku.. org myanmar.. tapi kawen ngn org melayu.. baek jek.. mmg baek.. die pun tak suke org sini.. die kata kite wat hal kite jek...

:::::: kiotrg takkan lame dok sini... tak best.. pas mama bersara myb kitorg pindah ke kampng... erm.. cian mama asyik kena fitnah jek.. but i said to my mum.. " biar diorg lah... jgn kite yg ada ilmu ni jadik rendah pikiran mcm diorg..." mama pun oke...

reminder: jiran kepoh lagik oke kut dari yang penyebok dan kurang ajar???

2 comments:

aqmar said...

semua k.0..
better jga hal ehwal famil dr sebok2 hal famili org..

akubersamaCahya said...

betul3...
if mama aku sebok2 hal diorg.. kompem diorg gaduh2 same sendiri.. erm... benci aku dok cini!

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders