Monday, July 29, 2013

Doktor Cinta : Jujur!

Assalamualaikum!
Salam penuh kecintaan buat anda semua :)
ewahhh.. mengada pulak rasa hehehe

bukan menggedik menjadi doktor cinta
bukan nak menjawab soalan cinta
sekadar berkongsi satu perkara penting dalam soal cinta.
eh.eh.eh! cinta yang halal :) insyaAllah.

sebab apa ye?
sebab abc TIDAK MAHU lagi terlibat cintan cintun nyet2 nih.
insaf-insaf-insaf

apa yang pentingnya dalam soal CINTA?
KEJUJURAN
yes indeed!
kalau nak sesuatu hubungan tu berterusan, berpanjangan.
silalah berlaku jujur, jujur dalam apa jua perkara.

kadang-kadang isteri ni, suka benor menyimpan perasaan.
konon nak buat tacing-tacing
last-last makan diri.
lelaki suka isteri dia berterus terang
tapi ada caranya
sebab lelaki suka meradang
(kebenarankan pahit seperti hempedu, hehehe)

jangan terlepas cakap!
terlepas cakap tu, choii!
memang la jujur, tapi siat hati laki hang satgi!
cuba cakap dalam gurauan.
dalam masa suami mood baikkk punya.
barulah dia boleh terima kejujuran kata-kata kita kekekeke

untuk lelaki
sila JUJUR
kalau ada simpanan tayar (wanita)
sila beritahu, hati anda yang kononnya dulu semua untuk isteri
kini sudah terbagi dua :'(
 Jujur, walaupun isteri anda akan mengamuk, kejar anda sekeliling dunia
hehehe
kadang-kadang, berterus terang/jujur ni lebih baik daripada bocor dari mulut orang lain :')

Yes, I am not married yet.
insyaAllah, kalau sudah sampai jodohnya.
kalau anda rasa abc tak layak beri nasihat seperti di atas.
boleh 'tidak pedulikan' atau beri kritikan :)
abc berkongsi pengalaman sendiri dan orang lain.

kenapa tiba-tiba jadi Doktor Cinta memalam buta?
sebab abc suka banget lagu Repvlik: Sandiwara Cinta ^^b

Lirik Lagu Republik - Sandiwara Cinta

Aku tahu ini semua tak adil
Aku tahu ini sudah terjadi
Mau bilang apa aku pun tak sanggup
Air mata pun tak lagi mau menetes

Alasannya seringkali ku dengar
Alasannya seringkali kau ucap
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa yang telah kau lakukan kepadaku

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati

Mungkin ini jalan yang engkau mau
Mungkin ini jalan yang kau inginkan
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa, ceritanya apa, aku tahu

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Ku terima walau sakit hati


No comments:

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders