Thursday, June 2, 2011

nasib kau MAKCIK TUA je!

sabar manusia ada hadnya.
dah lama tak rasa bengkek macam ni.

nak tau abc marah macam mana. (kalau kenal rapat^^v)
abc akan terdiam untuk suatu tempoh masa. hinggalah marah tu padam dengan sendirinya
diam. sebab pikir ayat yang patut keluar masa tu tapi kita senyapkan.

al kesahnya:

mak cik a.k.a tuan rumah sebelah.
tetiba pulak kata pokok mempelam kat depan umah dia punya.
that time adik abc atas pokok, ambil

bayangkan dah bape tahun kami dok umah ni.
dah bape tahun makan mempelam tu.
boleh arini dia kata " tak mintak izin, tak baek makan"

setiap umah ade pokok mempelam, selamba dek kata pokok dia
dia tanam? dia siram? dia yang sapu daun2 gugur?
semua orang yang dok dekat umah ni dok makan buah tu gak.

MAKCIK CAKAP MACAM MAKCIK YANG DOK JAGA POKOK TU

geram!
lepas tu pegi jaja satu taman. eleh MAKCIK, orang yang makcik dok kepoh bagitau tu, dia lagi awai lahap semua buah. apa kami tanam dia lahap.

abc benci semua orang dekat taman ni.
TALAM TAK CUKUP MUKA.

+++

call mama:

" Ma, dia kata tu pokok dia, tak mintak izin, takleh makan."

Ma: amboi sedap dia ja. ada la tu dok kepoh ngan dia. biaq ja.

" Ma, cepat balik, kita TEBANG pokok tu!"

Ma: Okay2, memang nak tebang pun.

^^v
+++

dah lama suh ma tebang, banyak semut dan dahan dah buruk.

macam nak campak aje semua buah tu kat muka dia. macam lahap sangat! kami yang jaga, bukan dia yang dok mai sapu petang2 pun.

makcik tu jeles, sebab takleh panjat pokok dan dapat buah besar.



why?: pakcik (laki makcik senget) tu diam aje, nampak sgt dia malu ngn kata2 makcik senget tu. =P