Friday, December 11, 2009

aku bakal pendidik???


betul-betul ke aku nak jadik seorang pendidik??

layak??

of cos.. aku dh lulus temuduga.. and sekarang dh hampir 2tahun aku study bidang pendidikan..
erm.. tapi betol ke aku nk jadik cikgu?? insyaAllah..

alhamdulillah.. dalam lingkungan 2tahun nih.. banyak yg aku belajar..

1st thing is.. aku belajar yang ape aku belajar sekarang bukan utk aku. tapi anak murid aku..
ade org kata aku ni skema.. asyik ngadap buku.. tau ke diorang aku sentiasa rase bersalah utk bakal anak murid aku..

2nd.. aku sentiasa ingin ade ilmu.. atok kak ngah de kata "orang berilmu takkan diam" betol2.. aku nk jadik cendiakawan..hikhikhik dlm kelas tuh ade yg macam tak belajar pape.. bile exm baru bace segala2.. time assgment tu.. biar kawan2 buat.. ape nih bakal cikgu!!!

3rd.. ade ilmu dan sentiasa lah berkongsi.. alhamdulillah.. kuliah aku de yang oke.. ade jugak bakal cikgu2 kaki bodek n cikgu2 kepoh.. hehhe.. ape2 pun harap jadik yg terbaek.. bab kongsi ilmu.. yup.. Utm nye cikgu mmg berkualiti.. alhamdulillah..

4th.. berani utk bersendiri.. yup.. even kite hanya menapak kat UTM.. jgn takot bersendiri.. de sorang kawan yg rase di bolayan oleh aku die tinggal aku gitu jek.. aku juga ade perasaan.. sedih?? tak lah cume terkilan.. die hny amek kesempatan.. tak kesah lah.. aku tau ni lah asam garam waktu belajar.. sekrg nih betol2 aku bo layan.. hehehhe..

5th.. aktif kan diri.. yup mesti2.. jgn la asyik tgk buku.. aktif mcm mane?? berkawan dan up to date.. up to date... up to date? yup.. maksud nye.. sentiasa tahu and serba tahu.. IT.. music.. movie.. buku.. trend and segala2 nye.. bukan ikut.. atau kne jadik.. just amek tahu..

>>>>>>>>> itu aku sebagai bakal pendidik.. kamu???


reminder: aku akan belajar setinggi yg boleh...

1 comment: