Sunday, April 7, 2013

Dia mamaku, Alhamdulillah!

Alhamdulillah.
Apa yang abc harapkan dengan cuti kali ini berhasil.
Syukur Allah, syukur!

Waktu cuti sekolah seminggu yang lalu, abc agak tertekan dengan beberapa perkara yang membuatkan abc rasa susah hati dan tidak tenang. Allah jua tempat mengadu.
Bila sudah macam tu. mood abc terbang jauhhhh sangat. abc tahu mama sedar perubahan sikap abc masa tu. tapi abc tetap dengan 'mood' tidak okay tu. seminggu lamanya.

Bila sudah atas bas nak balik Ipoh, baru rasa menyesal. Menyesal sebab habiskan cuti dengan sikap tidak matang tu. :'( Rasa bersalah dengan mama.

Munculnya peluang terdekat nak betulkan cuti, Alhamdulillah. abc penuhkan dengan mood yang baikkk aje. Tak nak bagi mama tertekan dengan anak dara dia yang sorang ni. :)

Kadang-kadang, ada hikmah Allah jauhkan abc dari mama walaupun setiap hari minta supaya abc sentiasa dekat dengan mama. Niat nak jaga mama, mungkin Allah cuba beritahu yang abc belum bersedia ke arah itu. abc masih kurang sabar, kurang 'matang' dalam bertindak yang mana akan lebih buat mama sedih atau sebagainya. Mungkin suatu hari nanti, dapat kerja yang dekat untuk membolehkan abc jaga mama :)

Allah itu penyayang.
Kerna itu dihadirkan padaku ibu penyayang seperti mama.

Allah itu pengasih.
Jadi dilahirkan daku dari insan yang sungguh mengasihiku.

Allah, terima kasih kerna menjadikan daku antara anak yang lahir dari rahim mamaku.
Terima kasih :)

p.s: a short note before leaving ^^

No comments: