Jadual 'update'

Sunday, April 28, 2013

Gaji Pertama! :)

Alhamdulillah
sedar tak sedar, sudah 2 bulan menjadi guru di Ipoh.
dalam payah, resah habis jugak 2 bulan :)

Syukur, nikmat payah itu mengajar seribu satu erti kehidupan.
kerja apa yang senang?
abc selalu keluh resah kata payah, padahal benda mudah.
cumanya, hati2 manusia yang masih mengejar dunia, rakus dan lemas dalam asyik remaja
kena pandai kita goda. 
abc agak kaku lagi menjadi guru, mulut payah nak ramah.
mungkin kena virus 'dok diam' 7 bulan dekat rumah rasanya hik3
ada pelajar bagi label dekat abc, CIKGU AYU. (dia belom kenal saya tu!)

Syukur, 25hb April 2013 merasa nikmat payahnya nak dapat 'nafkah'!
bila asyik mengira, rasa tak cukup duit ribu2 yang dapat tu.
kembali berfikir logik kehidupan, kenapa orang kerja biasa gaji 1k boleh tampung keluarga dan lain2
abc? kereta pun takdak. makan pakai aje lah!
dari sini abc belajar satu benda, SEKADAR MAMPU.
ya sekadar mampu, jangan 'over' belanja dengan beli semua KEHENDAK nafsu yang serakah tu! :)

Alhamdulillah, abc beringat-ingat.
Mohon moga Allah menjaga abc dalam uruskan kewangan abc.
oh! abc mahu beli motor empat tayar!
susah mahu menyusahkan terus kawan2 abc. 
kasihan mereka, sampai bila abc mahu jadi parasit?
ewah! ^^

abc nak kongsi gambar pertama selepas keluarkan gaji pertama.
namun... payahnya nak bluetooth dari En.Sam kepada En.D
payah benor!



Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
semoga terus dimurahkan rezki dariNya.
semoga kami dipermudahkan menjadi pendidik yang ikhlas keranaNya
semoga terus dihormati dan disayangi adik2 pelajar kami. In Shaa Allah. :)

Alhamdulillah, reward untuk diri sudah dapat.
balik cuti nak reward mama dan adik-adik. ^^

nikmat bukan untuk sendiri, takut jadi penting diri.
biarlah dikongsi, agar terus diberkati.
terus disayangi <3 div="">

++++

abc belum update sebarang cerita, sori huhuhu =.="

5 comments:

sara said...

Seronok kan, dapat gaji pertama? Rasa sayang pun ada. sebab kita aje yg tahu betapa susahnya nak dapat duit tu...hehe

Nur Aainaa said...

mohon belanja... huhu

akubersamaCahya said...

sara, sangat lah! hehehe

Ainaa: datang ipoh la ik3

Pelajar STK said...

Salam, kawan ABC yg amik gambar berdua tu pernah mengajar dekat SEKOLAH TINGGI KLUANG tak masa praktikal dulu. sbb mcm kenal lah.

akubersamaCahya said...

kenapa? ur teacher? hehee saya mengajar di SMCC Kluang hik3