Monday, May 24, 2010

bila org dah terasa hebat!

assalamualaikum..
entri nih nak story pasal org2 sekrg..
golongan mane??

mane2 jek... tapi xde kaitan yg dah mati or still bernafas kat bumi! klu terase
harap insaf..hehhehe

erm...
zaman sekrg nih ramai yg suke berbangga diri..
yelah lebih sket dah terase hebat..
kaya sket dah rasa takbur
bongkak... suke ckp sumting yg tak jadik lagik..kononnye jadik lah..
menipu org kanan kiri.. dabik dada.. aku hebat! aku hebat!
pepatah melayu pun ckp kan.. sepandai2 tupai melompat akhirnye tersembam kan lumpur! hahahha.. kantoi sudah... yelah tipu org sampai bile sgt nk bertahan....

erm..
nape nak riak ek..
tak hebat mane pun dia.. tapi war2 kan kat sume org aku hebat! aku hebat!
yelah org yg die g cite tu bukan nye "bodoh" sume dah celik... angguk jek la...
die ingat org taktahu...

erm...
riak2
takbur2
bangga diri2
bile nak sedar ek!

come on...
org len lagik hebat la..
ade ag tinggi! Allahuakbar!
kan3...

erm....
belajar jadik cikgu nih byk ngajar aku erti hidup!
jgn riak!
jgn kedekut ilmu!
n jgn terasa diri nih hebat!
akan kalah!
Allah bayar cash!

jgn kerana kita rase diri kita lebih mulia.. kite dah dabik dada...
kawan aku pun penah kata... dosa pahala kite tak penah nak boleh kira!
yelah.. rase dah jage aurat! solat tak tinggal.. kite rase..eh aku leh dah masuk syurga..
tapi kite riak..kite lupe kite ckp besar.. kite tipu yg kite pkir kite tipu sunat.. hehehe

sehebat mane pun kite klu kite sakitkan hati org len...ape gune nye!
kan,,kan,,kan,,,

aku pun tak sempurna.. just nak coret2..if de yg tersalah tulis.. tegur la ye! kite kongsi ilmu same2... I'allah!

reminder: aku juga masih byk salah!

No comments:

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders