Thursday, February 11, 2010

alahai wanita!!


bayi dibuang bagai sampah
hadirnya sepatutnya disambut meriah
namun apa daya dia tiada ayah
ibu pula tiada endah
tidak kenal apa itu dosa
yang tahu cuma keseronokkan dunia..
hai wanita...
kasihan bayi itu..
dia tiada dosa
dia tak mengerti apa2
mengapa kau bunuh dia
mengapa kau campak dia
mengapa tidak kau kasihankan saja dirinya....



erm... saban hari.. byk kes pembuangan bayi.. apa nak jadik dengan dunia nih??
dulu kes2 ni kecoh masa aku masih sekolah rendah.. sekrg aku dh universiti kes yang sama berulang.. ya Allah jauhkan aku dari hal2 ini...

hai wanita.. kenapa buat dosa berganda2?? berzina.. dapat anak luar nikah... buang pulak bayi tu.. ada yg gugurkan kandungan.. yang buang tu.. klu anak dia org jumpa hidup bgus la.. nih tak mati!!! ada pulak yang buang kat tong sampah... anak tu tak sehina kau yang buang tu... ya allah... marahnya aku.... erm.. kenapa ya?? takut?

kasihan bayi tu... taktau ape salah die..

kalau kita fikir... mudahnye mereka2 ni dapat anak.. org laen kawen bertahun2 pun tak dpt anak.. ke sana ke mari cari penawar yg membolehkan mereka dapat anak.. pastu klu tgk pengalaman mak kite... susah nak bersalin.. berjam2.. kadang tu sampai sehari... macam2 komplikasi lak tuh... tapi diorg yang buang2 anak nih.. bersalin sorang2 jek... mudah kan... kadang2 aku terjawab jugak soalan nih... "bayi tu dah tahu naseb die kat dunia.. kenapa nak susahkan mak die bersalin... hadirnya tak penah diterima.. dimaki ada la..."

astagfirullah... ya Allah.. jauhkan lah aku dari sebarang kejahatan dan kemurkaan Mu...

reminder: jaga diri wahai wanita.. jaga maruah anda!!

No comments: