Wednesday, September 16, 2009

...mengejarLAILATULqadar.....

sekarang dah akhir2 ramadan..
ramai yang cube mengejar lailatuqadar...
siapa tak mahu temui malam lailatulqadar??
aku pun nak sgt..
tapi klu jumpa on dat time kita tak wat sebarang ibadah.. tak guna jugak kan..

surah al-qard.. menceritakan kisah lailatulqadar...

bismillahirrahmanirrahim...

maksudnya:

1. Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada malam Lailatul-Qadar,
2. Dan apa jalannya Engkau dapat mengetahui apa Dia kebesaran malam Lailatul-Qadar itu?
3. Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan.
4. Pada malam itu, turun malaikat dan Jibril Dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa Segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun Yang berikut);
5. Sejahteralah malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar!

2 comments:

mistique said...

YA ALLAH..
aku bkn yg terbk dan aku akui aku msih byk yg kurang...tht y x dpt mlm LAILATULQADAR....huhu

akubersamaCahya said...

malam lailatuqadar tuh.. tak semesti nya kita melihat keadaan tu.. mane tau.. mase kite tgh ibadah pada waktu mlm.. on dat time adalah malam lailatuqadar..alhamdulillah.. berbanding kita melihat, tapi tak buat ape2 ibadah.. renung2 kan...