Sunday, November 16, 2014

Dalam dua jarak.

Assalamualaikum.
maaf.
cerpen dalam pembikinan.

+++++++


malam ini sayu.
hati sudah tak tertahan rindu.
rindu dia yang jauh di sana.
dan aku masih di sini.
berada dalam dua jarak.
buat rindu ini tak tertahan lama.
air mata tak jumpa aliran.
hati tak jumpa detak sebenar.

benarlah, bila hati dah cinta
tak cukup rasa bila tidak berdua.
resah gelisah bila tak nampak dengan mata.
bukan tak percaya, tahu saling setia.
cuma rindu sangat membara.

nikmat.
inilah nikmat halalnya cinta.
kalau dulu tak jumpa tak apa. takdak rasa.
rindu setakat kata-kata.
tapi kini lain benar.
rindu ini bagai mahu pecah dada.
cinta itu sentiasa di doa kekal sehingga dunia sana.

+++++++++

ada lagi seminggu.
tapi sudah tepu.
kerja macam tak mahu.
rindu.

P/S: mood yang bagus untuk menulis :,)


6 comments:

Cik Puan iLa said...

Wah..tu dh mcm kata hati sy je.heheh..rindu kat suami,dh 2 thn duduk berjauhan sejak kahwin.huhu

Soleh S said...

tahniah :). sejak dah kahwin. madahnya pun dah berlainan yedok? iAllah. kami doa yang baik2.

ps: suka baju kahwin warna hijau. love green.

Fatonah Rahim said...

tahniah abc.. wpon lambat ucapannya..hikhik

akubersamaCahya said...

cik puan ila : alahai,,, 2 tahun tu. sedih kut ni baru beberapa bulan huk3

soleh s: madah dia madah orang mabuk kepayang. ik3

fatonah rahim : alhamdulillah. tq :)

nitaherbal said...

bagus sekali cerpen nys gsn,,terimakasih yaa.....

nitaherbal said...

kunjungan sore gan,,sukses selalu.