Monday, February 24, 2014

Jika Itu Takdirku vs Biarkan Ia Pergi

SAMA TAPI TIDAK SERUPA

+++++

Assalamualaikum!
maaf, mesti ramai yang marah abc, lama tak update cerita baru.
haritu abc janji kan.
maaf la. idea bukan mudah sekarang ni
tambah-tambah PBS ditangguhkan (ssangat takde kaitan)

okeh, berbalik tajuk entri.
abc tonton Jika Itu Takdirku dari episod 1, sebab minat Shah Iskandar!!! <3 p="">
tapi dari episod 1 rasa macam kenal aje cerita ni hahahha

teringatlah cerpen abc last year (Jan 2013)


pernah baca tak. cerpen satu malam abc. hehehe

akibat rasa macam sama, abc pun baca balik cerpen abc dan sinopsis drama.


ermmmmmmmmmmmmm
 plot cerita sama, watak aje yang berlainan dan beberapa part.
dan ending tak sama hehehehe

eh... sama tapi tak serupa :)

tiada komen lain.
selain nak kata, eh! macam sama lah 

hahahaha

+++

abc tak habis lagi cerita Nusaybah.
jadi maap le. tunggu ~~
novel?
hehehehe lagi la MAAFKAN ABC YE :P

p/s: sama eh? ermm tak serupa :)


Sunday, February 23, 2014

Puisi - kecewa

kekecewaan tak padam dengan air mata
kedukaan membelah jiwa

kadang tak rasa nak bicara
kadang rasa mahu berdiam sahaja
kadang mahu menjerit menggila

kebetulan itu memang kebetulan
tiada sengaja
tiada tidak sengajanya

kecewa ini hanya Dia yang sedar banyak mana
kecewa ini mencengkam jiwa
aku tahu bukan hariku
aku tahu ia bukan milikku.
kecewa ini perlu berlalu.

kecewa menghampat lara
kecewa membuka mata
aku perlu pantas kejar dunia
aku perlu berlari memintas mereka.

#kecewa