Thursday, November 21, 2013

Kembali seperti sebelumnya :)

Assalamualaikum.
Selamat Malam.

Alhamdulillah, keadaan masih sama. cuma kadang2 rasa terkilan itu datang dengan sendirinya. Kenangan, pasti menggamit rasa. Doakan dan jangan lupa :)

abc belum dapat post Pengganti 5 dan CAP. Tunggu sekejap lagi ye. hehehe Masih banyak nak diperbetulkan. CAP tu kalau betulkan, dah kena betulkan bab yang belakang-belakang, jadi nak bagi kesenimambungan yang sesuai agak susah. sabar ye. InshaAllah janji akan ditepati.

rindu sangat nak keluarkan cerpen baru, cuti ni sangat 'free'. asyik mengadap laptop aje. tambah-tambah hujung bulan. 'cash' dah 'kredit' kekekeke jadi memerap ajelah di rumah.

abc nak kembali ke zaman 'gila menulis'. menulis dalam satu malam dah dapat satu cerpen. seminggu dapat 22 bab. hebat! sekarang ni lain, sebab mood 'swing to the moon' huh!

orang kata nak berjaya dalam sesuatu bidang tu kena rajin dan usaha. abc usaha tapi kurang rajin hehehe. menulis ni sebahagian (suku) diri abc, yang utama adalah yang 'utama'. :) sebagai guru dalam era sekarang, terlalu banyak kerja yang perlu dilakukan. (sampai cuti sekolah pun pikir PBS ;'( ) tapi, selagi minat tak terkubur, selagi itu abc akan menulis.

yang risau, penulisan jadi macam budak baru pandai mengarang huhu!

doakan abc ye, doakan semua baik-baik aje :)

Sunday, November 3, 2013

Doakan Ayah abc.

Maaf abc lama tidak update.
Mungkin abc akan berhenti menulis hingga habis sesi persekolahan.

banyak yang abc lalui minggu ini.
kesibukan di sekolah
dan pemergian ayah yang mengejut.
sesungguhnya ajal itu tidak lambat sesaat dan cepat sesaat pun.
bila mana Allah sudah menetapkan saat dan waktunya, kita sebagai hamba perlu menerima sebaiknya.
mohon ketabahan Ya Allah.

abc mohon doakan ayah abc, moga Allah mengurniakan kebahagian di syurgaNya buat ayah.
abc tahu dan yakin, ayah sedang bergembira di syurga Allah.

Al-Fatihah.

note: ayah meninggalkan dunia sementara ini pada jam 7.45petang 30 oktober 2013. sebab kematian: hanya Allah yang tahu, sudah tiba masanya ayah kembali kepadaNya.