Friday, April 30, 2010

rumahku sentiasa menjadik syurga...

alhamdulillah..
dah 5hari kat rumah,,,
doing nothing..but kena keje.. kene222222x
huhuhuhuhu

dh 21tahun but no work experience...
huhuhu
tak best tak best..

angah nk g kelate..
want to go but... nk keje..hukhukhuk

kite tgk t... erm....

Saturday, April 24, 2010

esok pegi Melaka~

alhamdulillah..
akhirnye.. aku akan mula kan langkah balik rumah..
tak sabar2.. 4 hari takde wat pape... waaaaa~
erm... tak bosan coz.. bz amek gambo.. wkakakaka
moga selamat perjalanan pergi dan pulang... amin...

....lagi Panorama UTM

erm.. ahad baru balik.. so mase yg ade aku hbes kan dgn snap gambar..hehhe
aku sgt suke snap gambar.. ingat dulu nk amek cos fotografi.. tapi.. tak lah minat sgt..kekkeke
sekadar isi masa aje..

oke jum usha hasil2 nye....


ni gambar sebelah PSZ...


yg ni dalam PSZ...weeee~


gambar ni lak sebelah D01...


banyak lagi gambar yg aku snap... erm.. tapi lom edit ag.. nanti lepas edit aku akan masukkan..



reminder: penat tau jadik modal..kekkekeke

Thursday, April 22, 2010

sepetang sehabes exam....

entri ni nak boh gambar je... sume bru amek.. view2 yg cntik kat utm nih... hehheheh
al-maklum la tak balik ag kan.. huhuhuhu

gambar nih..sebelah masjid n library,....

pastu yg bwh ni..cntik kan..hehheheni berlatar belakang kan HEP....
ni lak... kat bukit... dak2 utm tau nye lah... sape yg penah masuk utm pun mesti tau punye.. hehehheesok... lagi byk nak amek gambar...hehhehehe


reminder: bosan gak takde pe nak wat nih...

Thursday, April 15, 2010

melaka bandar bersejarah

alhamdulillah...
pasal penyimpanan barang2 dah takde masalah..
pegi simpan umah sepupu (abg din) kat air keroh melaka..
alhamdulillah...
sekarang masalah rumah sewa pulak...
fenin2... tak larat nak mikir...

tak sabar nak abes exam...
tak sabar nak g melaka
tak sabar nak jumpa mama n famili... waaaaaaaaaaaaaa
miss u all so much..

Tuesday, April 13, 2010

bila dah kemaruk nak balik.....

hati ni... dah sampai kat depan umah.. tapi sayang... hati takde kaki.. takleh la nak masuk dlm umah... takde tangan nak bukak pagar n pintu.. takde mulut nak panggil mama tlg bukak kan.. huhuu... sgt3 la nak balik... tapi hal di sini belom selesai lagi...


hal 1 : barang2 belum di hantar ke rumah abg din kat air keroh melaka.
hal 2: rumah sewa sem depan belum cari../sekolah pun tak g tgk lagi..
hal 3: ade satu lagi paper lom abes daa..... heehhehehe

i miss my family... huahuahuahuahuau

Saturday, April 10, 2010

ILMU HITAM

seusai setiap solat aku selalu berdoa...

" Ya Allah.. jauhkanlah aku dan keluargaku daripada dengki khianat manusia jin iblis dan syaitan"


entri kali ni.. aku just nak cite pasal santau... 2 hari lepas kalau tak silap.. WHI de cite gak pasal santau.... and malam semalam adik aku pun de cite pasal santau.. and ade salah seorg famili aku yang terkena... Ya Allah.. terkejut aku... mohon pada Allah.. kembalikan segala kekuatan dan kesihatan..amin...


SANTAU

Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.


Santau merujuk kepada sejenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun musuh. Secara umum, santau dilakukan dengan 2 cara iaitu cara fizikal dan cara santau angin.

Santau secara fizikal biasanya meracun seseorang melalui makanan atau minuman . Makanan seseorang itu ditaruh miang buluh, kaca , serbuk Ipoh , bisa besi , dan lain-lain. Bahan-bahan tersebut akan memasuki perut seseorang dan akan melukakan bahagian dalam perut. Musuh yang termakan racun santau ini akan muntah darah , pitam , pengsan dan meninggal dunia. Terdapat juga jenis santau yang hanya perlu diletakkan pada baju atau kasut mangsa. Bagi santau jenis ini, serbuk kaca atau buluh akan menyebabkan rasa miang yang menyebabkan mangsa menggaru. Perbuatan ini akan melukakan kulit mangsa dan membolehkan bahan racun ramuan santau memasuki saluran darah, dengan itu meracun mangsa.

Santau angin lebih mistik iaitu dengan bacaan jampi tertentu dan dihembuskan ke arah musuh.

Menurut kepercayaan juga, pengamal ilmu santau sukar atau tidak dapat zuriat disebabkan bisa santau yang diamalkan oleh mereka mampu membunuh zuriat yang dikandung oleh isteri mereka.

matlamat...

Santau secara umumnya digunakan bagi meracun dan membunuh atau melumpuhkan musuh.

secara ilmiah....

* Santau secara umumnya hanyalah satu bentuk racun yang digunakan bagi membunuh musuh. Racun moden adalah lebih berkesan dan mampu membunuh dengan lebih pantas.
* Santau angin secara umumnya merupakan serbuk santau (yang mengandungi bahan tajam dan halus) yang dihembuskan kepada mangsa agar memasuki paru-paru mangsa tanpa disedari dan mengakibatkan kerosakan paru-paru. Secara saintifiknya kematian berlaku kerana mangsa menghidu dan menyedut bahan santau kedalam paru-paru dan dengan itu mengakibatkan kerosakan paru-paru disebabkan bahan tajam bercampur racun yang digunakan. Ini mengakibatkan keadaan seperti Mesothelioma atau Penyakit Asbestosis.
* Kemungkinan jampi yang digunakan merupakan satu cara menjelaskan bagaimana santau bertindak. Ini disebabkan pengamal santau silam tidak dapat menjelaskan bagaimana bahan santau mampu membunuh mangsa, dengan itu menggunakan jampi dan mentera sebagai cara penjelasan bagaimana santau mampu membunuh.

Di antara dua ikon dalam ilmu santau di Malaysia ialah, Dr Harun Din dan Dr Amran Kasimin.

:::::::::: reminder: siapa2 yang berhajat atau ada niat nk santaukan org... jauh2 kanlah... Allah tu maha adil.. silap hb..korang lak yang kena...

Monday, April 5, 2010

murderer!!!!


AKU PEMBUNUH!!!
Dah berapa harini aku jadik pembunuh….
Membunuh makhluk2 kecil…
Selalu kacau air aku…
Penat tau nak g masak… aduyai
Sampai aku wat jerat… titik kan air… tunggu dia dtg… perghhhhh
Ramai gile… aku pun basahkan towel ngn air… pastu aku lap depa semua… haaaaaaaaa
Padan muka hang semut!!!!
Mati pun hang…
Hari ni aku dah tau sarang dia… kat atas siling… pas ujan lebat harini.. makin ramai lak dok bermain2 kat whiteboard aku.. arghhhhhhhhhhhhhhhhh
AKAN AKU BUNUH DEPA SEMUA…..!!!!!!

Jangan Benci Cinta...

Catatan untuk blog…
Jangan benci cinta
Cerita sabtu malam ahad dekat tv3…
Menarik cerita dia…
Kisah seorang prempuan yang ibu bapanya bercerai.. tiada pegangan agama yang kuat, solat pun taktahu…
Dia benci dengan cinta.. lelaki hanya peguna kan dia..
Setelah dia bekerja dengan sebuah butik… dia berkawan dengan anak bos butik dia.. dia anak orang kaya.. tapi cari keje sendiri..
Masa dia berkawan dengan laki tu.. baru dia sedar… kenapa perlu benci cinta?? Sedangkan kita perlu mencintai Allah swt… jiwa yang kosong??? Isi kan dengan cinta pada Allah…
Dia kata dekat laki tu.. dia kotor… laki tu jawab… suci kan hati dengan kembali kepada Allah…
Indah bukan… tahniah kepada penulis skrip dan pengarah..juga pelakon2 tersebut…
Kita selalu lupa… bila putus cinta kita benci semua… kalau perempuan.. mesti kata aku benci lelaki.. kenapa perlu benci?? Ayah kita.. abang kita bukan lelaki??? Kenapa benci makhluk ciptaan Allah… kita benci lelaki… ingatlah rasul kita semua lelaki…
Kita marah kerana kita kecewa… kenapa perlu ada rasa marah??? Itu semua pengalaman hidup kita.. sebenarnya ia akan menjadikan kita kuat.. dan tak takut dengan apa yang akan berlaku di masa depan…
Erm…. Cinta itu indah… seindah kasihNYa pada kita….

Saturday, April 3, 2010

life....

lama aku tak update blog nih..
asyik blog satu ag jek...
bukannye ape... takde modal and terlalu bz.. ni pun amek mase jap nak online n tenangkan
fikiran.. huhuu

hanya lagi beberapa minggu utk habes kan sem 4.. wahhhh
sem 5 aku dah kne latihan mengajar.. insyaAllah redy utk menjadi seorang guru.. amin
mudah2an takde pape yang mengganggu.. amin...

takde modal nak bercerita sebenarnye.. aku lebih suke tulis nukilan je sekrg.. huuuuuuu
aku nak jadik penulis kut..kekekkeke.. who knows?? hehehhe

tunggu ye lepas exam.. maybe de entry yang best2.. maybe pasni nak wat blog masak2 kut.. i luv cooking... weeeeeeeeee